رئیس قوه‌قضاییه:

لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در قوه‌قضاییه تدوین شد

کد خبر: 309759
|
18:09 - 1402/02/30
نسخه چاپی
لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در قوه‌قضاییه تدوین شد
لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در قوه‌قضاییه تدوین شد اخبار اجتماعی رئیس قوه‌قضاییه گفت: لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در قوه‌ قضاییه تدوین و به هیأت دولت ارسال شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی دستگاه قضا، با اشاره به اقدامات مجدانه دستگاه قضائی و معاونت حقوقی قوه قضائیه در راستای تدوین لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب اظهارداشت: با تلاش‌ها و اقدامات مجدانه صورت‌گرفته در معاونت حقوقی قوه قضائیه، لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب تدوین شد و نقطه‌نظرات سایر سران قوا نیز در این خصوص اخذ و هفته گذشته به هیأت دولت ارسال شد.

وی افزود: امیدواریم این لایحه مراحل تصویب خود را در دولت و مجلس طی کند و پس از جلب نظر شورای نگهبان، به قانون تبدیل شود.

براساس متن این لایحه دستگاه قضائی در برخورد با کشف حجاب، رویکردی اجتماعی و پیشگیرانه را دنبال‌می‌کند. فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند جایگزین روش‌های قبلی در برخورد با جرم کشف حجاب می‌شود و 

تذکر و جریمه‌های نقدی مجازات‌های پیشنهادی این لایحه هستند. تشدید مجازات برای افراد مشهور و تأثیرگذار هم مد نظر است.

اهانت و نقض حریم‌خصوصی بانوانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، ممنوع است همچنین لایحه تدوین‌شده از سمت قوه قضائیه در خصوص حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب پس از طی مراحل قانونی و تصویب در هیأت دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

  • برچسب ها

    پربازدیدترین ها