در راستای ارتقاء آمادگی نیروهای امدادی

مانور امداد و نجات با پیش‌فرض زلزله در اسلام‌آبادغرب برگزار شد+تصاویر

کد خبر: 309806
|
13:46 - 1402/03/10
نسخه چاپی
مانور امداد و نجات با پیش‌فرض زلزله در اسلام‌آبادغرب برگزار شد+تصاویر
مانور امداد و نجات با پیش‌فرض زلزله در مجتمع آپارتمانی مسکن‌مهر شرف‌آباد اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، مانور امداد و نجات با پیش‌فرض زلزله پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار شهرستان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، فرمانده سپاه و انتظامی و جمعی از شورای اداری شهرستان در مجتمع آپارتمانی مسکن‌مهر شهیدنژادرضایی اسلام‌آبادغرب برگزار شد. 

 

فرماندار اسلام آبادغرب در مراسم پیش از آغاز مانور ضمن خیر مقدم به مسئولین و مدعوین، چنین مانورهایی را برای آمادگی در برابر بلایای طبیعی را لازم و ضروری دانست.

 

 

حمیدرضا کرمی عنوان کرد: هنوز زلزله سال ۹۶ را فراموش نکرده ایم، مسئولین و نیروهای امداد باید همیشه آمادگی داشته باشند و مردم عزیز خود نیز باید پای کار باشند.

 

 

دکتر یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ضمن خداقوت به دست اندرکاران این مانور گفت: در موقع بحران فقط هلال احمر مسئول نیست و طبق قانون همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران وظیفه دارند جهت امدادرسانی به مردم بشتابند.

 

 

مهندس عیوضی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در این آیین با تقدیر از مسئولین شهرستان گفت: زلزله یکی از بلایای طبیعی است و کشور ما یکی از کشورهای زلزله خیز است که باید همیشه آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم. 

 

وی با تشریح این مانور گفت: در بخش عملیاتی و ناوگان لجستیکی آمادگی این نیروها سنجیده خواهد شد و در بخش عملیاتی نجاتگران اقدام به جستجوی مصدومین فرضی و انتقال به بیمارستان صحرایی برپا شده خواهند نمود و پس از آن بحث اسکان موقت و توزیع بسته های غذایی و کمک های معیشتی خواهند نمود.

 

مهندس عیوضی، هماهنگی بین بخشی دستگاه های حاضر در این مانور را از دیگر اهداف این تمرینات تاکتیکی اعلام کرد.

 

گفتنی‌ست؛ در این مانور علاوه بر داوطلبان، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان، تیم توانا، ادارات خدماتی و امدادرسان نیروهای نظامی ارتش، سپاه، انتظامی، پلیس راهور، بسیج کارمندی ادارات، گردان های امام علی(ع)، کوثر و حضرت زینب(س) حضور فعال و چشمگیری داشتند.

 

علی اکبر افشاری‌نیا رئیس جمعیت هلال احمر اسلام آبادغرب در خاتمه این مراسم از تمامی مدیران، کارکنان دستگاه های اداری، خدماتی، امدادی، پشتیبانی، نیروهای جمعیت هلال احمر، کمیته های مختلف برگزار کننده مانور، اصحاب رسانه و کلیه دست اندرکارانی که در برگزاری این مانور همکاری داشته اند تقدیر و تشکر نمود.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد