سردار فدوی:

آب به ۱۶۲ روستای محروم دشتیاری رسید/ آغاز آبرسانی به ۲۹۲ روستا در سیستان و بلوچستان

کد خبر: 309828
|
19:00 - 1402/03/15
نسخه چاپی
آب به ۱۶۲ روستای محروم دشتیاری رسید/ آغاز آبرسانی به ۲۹۲ روستا در سیستان و بلوچستان
خط انتقال یک‌هزار کیلومتری آب به ۱۶۲روستای محروم دشتیاری افتتاح و عملیات آبرسانی به ۲۹۲ روستای جنوب سیستان و بلوچستان با حضور جانشین کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در حاشیه اجرای این طرح در شهرستان چابهار با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، اظهارداشت: موضوعات مختلفی برای خدمت رسانی در حال انجام داریم که یکی از مهمترین آن آبرسانی است، مردم ما در هر جایی که هستند باید از آب پایدار، بهداشتی و دائمی برخوردار باشند.

 

سردار علی فدوی افزود: قطعا سیستان و بلوچستان بیشترین روستا را در طرح جهاد آبرسانی دارد و کل روستاهایی که باید در این استان آبرسانی شوند، یک‌هزار و ۷۵۱ روستا هستند که فقط در منطقه پیشین تعداد ۲۲۱ روستاست.

 

وی ادامه داد: در هیچ شهرستانی در کشور به این تعداد روستا آبرسانی نشده و قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه برای انجام این طرح مصمم است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما در سپاه خط قرمزی تعریف کردیم که طرح‌های آبرسانی باید حداکثر ظرف مدت یک سال انجام و اگر منابع مالی به موقع تأمین شود ۶ ماهه هم آن را انجام خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه این طرح یک کار جهادی و با اولویت در حال انجام است، گفت: از امسال غیر از آبرسانی روستایی؛ جاده روستایی، خانه روستایی،آبخیزداری روستایی و موارد دیگر هم به طرح های ما برای انجام، اضافه شده است.