با حضور آحاد و اقشار مختلف مردمی برگزار شد:

میز گرد بررسی مشکلات شهرستان اسلام‌آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 309946
|
16:02 - 1402/04/20
نسخه چاپی
میز گرد بررسی مشکلات شهرستان اسلام‌آبادغرب+تصاویر
میز گرد بررسی مشکلات شهرستان اسلام‌آبادغرب امروز با حضور آحاد و اقشار مختلف مردمی و دستیار استاندار کرمانشاه در فرمانداری اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، میز گرد بررسی مشکلات شهرستان اسلام‌آبادغرب امروز با حضور آحاد و اقشار مختلف مردمی و دستیار استاندار کرمانشاه در فرمانداری اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدسعید یاوری دستیار استاندار کرمانشاه در امر مردمی سازی در این نشست اظهار داشت: با توجه به سفر آقای استاندار به همراه مدیران کل استان در هفته‌های آتی به شهرستان، برای بررسی و شناخت دقیق‌تر علاوه بر گزارشات مدیران شهرستان، دیدارهایی با اقشار مختلف مردمی شامل؛ خبرنگاران، فعلان فرهنگی و مذهبی، کشاورزان، اساتید دانشجویان، روحانیون و اقشار مختلف مردم دیدار می‌شود که انتظار است مشکلات و مسائل کلان شهرستان بیان شود تا جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری شود که چه مسائلی با ظرفیت و دقت بالاتری دیده شود که مشورت و راهنمایی بزرگان در این راه خیلی تاثیر دارد. یاوری گفت: در برخی شهرستان‌ها بحث وحدت و هم افزایی مدیران واقعاً متفاوت است، مسائل درون شهرستان تشبیه یک مثلث است که یک ضلع آن مردم، یک ضلع فرماندار و مدیران دولتی و یک ضلع نماینده و پیگیرهای کشوری در راستای رفع مشکلات مردم می باشد.

 

هادی یارویسی و رضا ترکمن نماینده موکب‌داران شهرستان در این نشست گزارشی از مشکلات و نیازهای زیرساختی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین بیان کردند. ترکمن گفت: این شهرستان دارای ۲۳ موکب فعال می‌باشد در شهر اسلام آباد غرب و بخش حمیل می‌باشد که قرار گرفتن شهرستان در مسیر تلاقی دو مرز مهران و خسروی اهمیت این شهرستان را دوچندان می‌کند.

 

خانم شامحمدی از مربیان و حافظان قرآن در شهرستان با گلایه از عدم حمایت از آموزش قرآن و قرآن آموزان گفت: در شهرستان اسلام‌آبادغرب بیش از ۱۵۰ جلسه قرآن خانگی وجود دارد و مربیان توانمندی در عرصه فعالیت دارند که نیاز به حمایت بیشتری از سوی دستگاه‌های متولی دارند.

 

امیر صفری از خبرنگاران و فعالان فرهنگی شهرستان به مشکلات در سرفصل قرار نگرفتن تئاتر ملی مرصاد در وزارت فرهنگ و ارشاد، رها شدن طرح احداث پردیس سینمایی در اسلام‌آبادغرب و نیاز به حمایت در طرح مسکن ملی خبرنگاران و هنرمندان را مطرح کرد.

 

حجت الاسلام شکری مسئول فرهنگی و امام جماعت شهرداری اسلام آباد غرب گفت: مقوله فرهنگی جایگاهی در ادارات اسلام‌آبادغرب ندارد، و اکثر برنامه‌های فرهنگی از هزینه‌های جاری شهرداری هزینه می‌شود ما این را وظیفه خود می‌دانیم اما سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در برنامه‌های فرهنگی مشارکت داشته باشند.

 

رسول فاروقی از هنرمندان و فعالان صنایع دستی شهرستان در این جلسه گفت: حلقه گمشده مدیریتی استان ما بحث فرهنگی است وی افزود: بیش از ۶۰۰ نفر در شهرستان اسلام‌آبادغرب کارت صنعتگری دارد و در حوزه خوشنویسی ممتاز و فوق ممتاز هنرمندان بنام کشوری در شهرستان فعالیت دارند. فاروقی گفت: بازارچه صنایع دستی اسلام‌آبادغرب که سه بار افتتاح شد و به مخروبه‌ای تبدیل شد در دوره مدیریتی فرماندار فعلی سال گذشته افتتاح شده اما هنوز آب ندارد.

 

حامد اکبری از مدیران موسسات فرهنگی و مذهبی شهرستان در این جلسه گفت: بودجه اقتصادی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حاکمیت در راستای حمایت از برنامه‌های فرهنگی می‌باشد و انتظار این است که خروجی این جلسات حمایت مالی از موسسات مردم نهاد باشد.

 

حجت الاسلام باقری از ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری فرماندار شهرستان یکی از مشکلات مهم شهرستان را ناکارآمدی برخی مدیران اعلام کرد.

 

فرزامی عکاس و هنرمند اسلام آبادی در این نشست گفت: ما از وزارت ارشاد دولت آقای رئیسی گلایه داریم چون هیچ حمایتی از تئاتر مرصاد که یادآور عملیات مرصاد است نکردند و هنرمندان و مسئولین باید برای گرامی‌داشت این مهم به گدایی جمع‌آوری کمک مالی بروند. 

 

باقری، تواسی و چنی تند از کشاورزان و دامداران در این جلسه تقاضای تسهیلات جهت سرمایه در گردش نمودند. 

یکی از کشاورزان گفت: خرید گندم کیلویی ۱۵ هزار تومان نرخ دولتی قیمت گذاری شده است و کشاورزان به خاطر مشکلات مالی به خاطر ۱۵ روز تأخیر در پرداخت گندم خریداری شده دولتی مجبورند بخاطر مشکلات مالی گندم خود را به نرخ کمتری با کیلویی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان بفروشند که اگر این تأخیر پرداخت‌ها بروز شود کمک زیادی به کشاورزان می‌شود.

 

حجت الاسلام فرامرزی از فعالان فرهنگی و مذهبی با اشاره به ناکارآمدی و عدم تخصص برخی مدیران گفت: عدم حمایت از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از چالش‌های شهرستان است که باعث افزایش معضلات اجتماعی می‌گردد. 

 

دکتر سرهنگ پور از جامعه دندانپزشکان شهرستان گفت: ۱۵ سال در این شهر زندگی می‌کنم و در این مدت شاهد بودم مدیران زیادی آمده‌اند و رفته‌اند ولی تغییری در این شهر ایجاد نشده است و لازم است برای جلوگیری از اتلاف وقت وفاق بین مدیر آن ایجاد شود تا مشکل اشتغال و جذب سرمایه‌گذار در این شهر رفع شود و شرایط و بستری فراهم شود که افراد تحصیل کرده و نخبگان از این شهر کوچ نکنند.

 

دکتر فریبرز پیرو رئیس دانشگاه رازی اسلام آباد غرب در این نشست با اشاره به مشکلات عدم تخصیص زمین و جایگاه برای ساخت دانشکده رازی گفت: یکی از مشکلات مهم شهرستان این است که نگاه توسعه علمی در شهرستان حاکم نبوده است. 

 

دکتر محمد زمانی رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلام آباد غرب نیز در این جلسه گفت: آسیبی که شهرستان و در کل جمهوری اسلامی در طی دولت‌های مختلف دیده‌ این است که اصطحکاک فکری بیش از حد برخی مواقع به یک چالش و معضل تبدیل شده و این امر باعث حذف تفکرات علمی دانشگاهی و نخبگان در بین سیاسیون شده است.

 

دکتر پرندین رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان نیز در این میزگرد گفت: اسلام‌آبادغرب یک شهر دانشگاهی است و نیاز است دانشگاه‌های شهرستان توسعه بیشتری پیدا کنند.

 

حجت الاسلام جعفری مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام‌آبادغرب در این میزگرد عنوان کرد: بخاطر مشکلات اقتصادی مسائل فرهنگی تحت الشعاع قرار گرفته و سنت‌های غلطی در مباحث فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی شکل گرفته است و تا اصلاح مجلس شورای اسلامی در کشور ما پیش نیاز تحولات بزرگ کشور است.

 

دکتر خدایی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان با ارائه گزارشی از وضعیت درمان و بیمارستان شهرستان، بر لزوم توجه مدیران استانی برای ایام اربعین بعنوان بیمارستان پوشش دهنده غرب کشور تأکید کرد.

 

نجفی، ظهرابی و تنی چند از فرهنگیان شهرستان با اشاره به مشکلات جامعه فرهنگیان و درخواست پیگیری تعاونی مسکن فرهنگیان، خواستار اختصاص امکانات رفاهی و ورزشی به جامعه عظیم فرهنگیان و دانش آموزان کم برخوردار شهرستان شدند.

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها