معضلی که در بیمارستان اسلام آبادغرب بیداد می‌کند؛

رنج خانواده‌ها از کمبود پزشک متخصص اطفال

کد خبر: 310187
|
15:19 - 1402/07/08
نسخه چاپی
رنج خانواده‌ها از کمبود پزشک متخصص اطفال
تعدادی از خانواده‌ها از نبود پزشک متخصص أطفال در بیمارستان‌ امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب و ارجاع بیمار آنها به بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی ابراز نارضایتی می‌کنند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب در واقع مرکز درمانی شهرستان‌های دالاهو، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین و اسلام آبادغرب در غرب استان کرمانشاه است و با وجود تمام مشکلات و کمبودها با بهره‌گیری از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی مجرب خدمات‌دهی مطلوبی به مراجعین ارائه کرده اما چند وقتی است که این بیمارستان با کمبود پزشک متخصص أطفال مواجه شده و این امر موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

 

اگرچه موضوع کمبود پزشک در برخی از تخصص‌ها نظیر پزشک اطفال در سطح استان و حتی کشور دیده می‌شود اما چاره‌اندیشی در این باره به‌ویژه در شهرستان‌های پر جمعیت مطالبه به‌حق مردم و بسیار ضروری است.

 

خدمت‌رسانی تنها یک پزشک اطفال در اسلام‌آبادغرب 

 

 کیوان حسینی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با بیان اینکه کمبود پزشک اطفال یک مشکل کشوری و وزارتخانه‌ای است، اظهار داشت: در سطح کشور با مشکل کمبود متخخص اطفال مواجه هستیم.

 

رئیس بیمارستان اسلام آبادغرب افزود: یکی از پزشکان شاغل در بیمارستان اسلام آبادغرب بازنشسته شده و حتی از دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه مرخصی استعلاجی اخذ کرده است.

 

حسینی تصریح کرد: زمان اجرای طرح یکی از پزشکان طرح نیز به پایان رسید همچنین قرارداد یک پزشک دیگر به اتمام رسیده است.

 

وی عنوان کرد: اکنون تنها یک پزشک در بیمارستان اسلام‌آبادغرب مشغول خدمت‌رسانی است که به‌دلیل شرایط فوق‌العاده بیمارستان به تنهایی تمام شیفت صبح در طول یک ماه را در بیمارستان حاضر می‌شود .

 

 حسینی گفت: مکاتبات و رایزنی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه صورت گرفته که نسبت به رفع این مشکل تمهیدات و تدابیر لازم در نظر گرفته شود.

 

وی افزود: علاوه بر مکاتبات معمول ما نیز از طریق شبکه پزشکان، همکاران عزیز را دعوت به همکاری کرده‌ایم.

 

حسینی درباره خرابی تعدادی از دستگاه‌های دیالیز بیمارستان اسلام‌آبادغرب نیز، گفت: مشکل بخش دیالیز بیمارستان رفع شده و علاوه بر تعمیر دستگاه‌های قبلی چهار دستگاه دیالیز جدید به این بخش اضافه شده است.

 

رئیس بیمارستان اسلام‌آبادغرب افزود: مشکل بخش جراحی بیمارستان و پزشک جراح در اسلام‌آبادغرب نیز رفع شده است.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه طی انجام هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع چنین مشکلاتی پیش از بروز مشکلات، رصد و نیازسنجی لازم را انجام دهند و در اسرع وقت نسبت به چاره‌اندیشی اقدام کنند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب