انتظار ۱۴ ساله‌ای که به سر نرسید؛

بی‌مهری مسئولان به مسکن مهر اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 310233
|
15:38 - 1402/07/23
نسخه چاپی
بی‌مهری مسئولان به مسکن مهر اسلام‌آبادغرب
با وجود گذشت ۱۴ سال چشم‌اندازی، همچنان تکمیل ۴۰۰ واحد از یک هزار و ۹۸۰ واحد مسکن مهر شرف‌آباد در شهرستان اسلام‌آبادغرب باقی مانده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، ۴۰۰ واحد نیمه‌کاره از طرح یک هزار و ۹۸۰ واحدی مسکن مهر شرف‌آباد(شهید نژادرضایی) در اسلام‌آبادغرب یکی از وعده‌های بر زمین مانده دولت تدبیر و امید در این شهرستان است که مانند زخمی بر پیکر مستضعفینی است که مسکن مهر را تنها راه خانه دار شدن خود می‌دیدند.

 

دست بی‌رحم زلزله آبان سال ۱۳۹۶ نیز یاری‌گر بی‌مهری مسئولان شد و بر این زخم نمک پاشید و علاوه بر آسیب دیدن واحدهای تکمیل شده، واحدهای تحویل نشده هم به‌طور کلی آسیب دیدند.

تا زمان وقوع زلزله یک هزار و ۸۰ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده بود و مابقی به‌دلیل کم‌کاری پیمانکاران و اختلافات موجود به متقاضیان واگذار نشده بود که با وجود وعده‌های متعدد مسئولان استانی و کشوری کار مقاوم‌سازی، بازسازی و تکمیل تعدادی از واحدهای مسکن مهر شرف‌آباد شهرستان اسلام‌آبادغرب با کندی انجام شد اما هنوز بخش عمده‌ای از آن به اتمام نرسیده است.

 

بلاتکلیف ماندن ۳۰۰ واحد در اسلام‌آبادغرب

 

کامران ناظری‌زاده؛ رئیس اداره راه و شهرسازی اسلام‌آبادغرب در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان طی تابستان سال جاری اظهار داشت: مسکن مهر شرف‌آباد در سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده اما پس از گذشت سال‌ها هنوز بیش از 300 واحد آن به دلیل نداشتن بودجه بلاتکلیف مانده است.

 

عدم تحویل ۲۴۰ واحد در پروژه تعاونی مرصاد

 

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: در طول هشت ساله دولت روحانی کار مسکن مهر عملاً تعطیل بود و به‌علت عدم تخصیص بودجه در رکود قرار داشت اما در دولت فعلی تکمیل مسکن مهر فعال شده و نیازمند انجام مساعدت در حوزه دیوان‌سالاری اداری است‌.

 

مدیرعامل تعاونی مسکن مرصاد افزود: در پروژه تعاونی مرصاد ۲۴۰ واحد تحویل نشده  که ۱۶۰ واحد بیش از ۸۵ درصد ، ۲۰ واحد ۹۰ درصد و ۶۰ واحد دیگر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

تلاش برای تکمیل ۱۴۰ واحد نیمه‌کاره مسکن مهر 

 

  لطف‌اله کرمی نیز در این رابطه اظهار داشت: ۱۴۰ واحد از واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر شرف‌آباد تحت نظارت و پیگیری این تعاونی قرار دارد که ۴۰ واحد حدود  ۶۵ درصد و ۱۰۰ واحد دیگر حدود ۴۵ درصد پیشرفت کاری دارند.

 

مدیرعامل تعاونی شماره 7 افزود: در قالب طرح جهش ملی مسکن درصدد دریافت تسهیلات برای ۴۰ واحد هستیم تا قبل از عید نوروز به متقاضیان تحویل شوند همچنین پرداخت تسهیلات برای ۱۰۰ واحد دیگر در دست اقدام است اما تعدادی از متقاضیان دریافت تسهیلات را امضاء نکرده‌اند.

 

کرمی مشکل بلاتکلیفی این واحدها را رها شدن توسط پیمانکار به‌علت تورم عنوان کرد و  گفت: هیچ پیمانکاری حاضر به قبول ادامه کار نبود تا اینکه در سال ۱۴۰۰ تعاونی شماره هفت ادامه ساخت را متقبل شد اما روند اداری و واگذاری تسهیلات بیش از یک سال طول کشید و هم‌اکنون نیز در حال فعالیت است.

 

وجود ۴۰۰ واحد نیمه‌کاره مسکن مهر در اسلام‌آبادغرب

 

حمیدرضا کرمی هم در این رابطه اظهار داشت: ۴۰۰ واحد مسکن مهر از گذشته در اسلام آباد غرب نیمه‌کاره باقی مانده که هر کدام پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند.

 

فرماندار اسلام‌آبادغرب افزود:  بخشی از واحدهای این طرح تا یک ماه آینده تکمیل می‌شوند و باقی بلوک‌ها و واحدها بنا به قول مدیر کل راه و شهرسازی استان تا دهه فجر تکمیل خواهند شد.

 

 

واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالا تسهیلات دریافت کرده‌اند

طهماسب نجفی نیز پس از بازدید میدانی از واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر شرف‌آباد در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه طی روز پنج‌شنبه هفته گذشته، اظهار کرد: در اسلام آبادغرب از ۱۶۰ واحد با پیشرفت حدود ۸۵ درصد ۸۰ واحد تسهیلات دریافت کرده و ۸۰ واحد دیگر هم برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

 

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: ۱۴۰ واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۵ درصد در قالب متمم معرفی شده که ۴۰ واحد تسهیلات دریافت کرده و از ۱۰۰ واحد باقی‌مانده هم ۶۷ واحد برای دریافت تسهیلات اقدام کرده‌اند همچنین ۳۳ واحد باقی مانده است.

 

به گزارش اسلام آبادخبر، تزریق یارانه مسکن مهر توسط راه و شهرسازی می‌تواند شتاب قابل توجهی به تکمیل و تحویل این واحدها بدهد اما متأسفانه روال اداری دست و پاگیر از وزارتخانه تا اداره کل استان سبب تأخیر این موضوع شده که انتظار می‌رود بالاخره پس از ۱۴ سال این مطالبه مردمی در دولت آیت‌الله رئیسی محقق شود. 

 

گزارش؛ خبرنگار فریبا مرادپناه

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب