گزارش؛

سایه وحشت بر سر دانش آموزان اسلام آبادغرب

کد خبر: 310424
|
17:00 - 1402/09/28
نسخه چاپی
سایه وحشت بر سر دانش آموزان اسلام آبادغرب
نصب یک دکل مخابراتی مرتفع موجب انداختن سایه وحشت بر سر دانش آموزان مدرسه شهید زمانی اسلام آبادغرب شده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، هرچند از گاهی ماجرای یک «دکل» در کشور خبرساز می‌شود با این تفاوت که این بار «دکل» قصه ما، دکل نفتی یا دکل کشتی و دکل حفاری نمی باشد بلکه یک دکل مخابراتی است که مخاطراتی را برای شهروندان و به ویژه والدین دانش آموزان یک مدرسه پدید آورده است.

 

ماجرا از این قرار است که در چند روز گذشته،  یک دکل مرتفع مخابراتی در کنار مدرسه ابتدایی شاهد شهید زمانی برافراشته شده است که موجب وحشت دانش آموزان و اولیاء ایشان شده است.

اولیاء دانش آموزان در اعتراض به این موضوع چندین بار در مدرسه، فرمانداری و در مقابل آموزش و پرورش تجمع داشته‌اند و خواستار جابجایی این دکل شده‌اند.


نکته قابل توجه این است که این دکل بخشی از پیاده رو جنب مدرسه را نیر اشغال کرده است و گفته می شود شهرداری اسلام آبادغرب مجوز تصرف پیاده رو را به مخابرات داده است و این موضوع در شبکه‌های اجتماعی سرو صدای زیادی به پا کرده است.

 

سایه وحشت بر سر دانش آموزان اسلام آبادغرب

 

در همین راستا محمود کرمی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: نصب این دکل مخابراتی مرتفع و عظیم در جوار مدرسه شهید زمانی موجبات وحشت دانش آموزان و نگرانی اولیاء دانش آموزان و خانواده ایشان را فراهم آورده و به همین علت خانواده‌ها از فرستادن دانش آموزان به مدرسه امتناع می‌ورزند.

 وی افزود: در خرداد ماه امسال ما متوجه حفاری در کنار مدرسه شدیم که در مراتب را آموزش و پرورش شهرستان اعلام نمودیم که ایشان نیز از طریق واحد مربوطه اقدامات حقوقی لازم را در دستور کار قرار دادند.

کرمی بیان داشت: والدین دانش آموزان از دو جهت نگران سلامت فرزندان خود هستند اول اینکه شکل ظاهری این دکل با دیگر دکل‌های معمولی متفاوت و از نظر حجمی عظیم الجسه است که وحشت سقوط این دکل در کنار مدرسه را دارند و از طرفی نگران تشعشعات رادیویی و اثرات سوء آن بر سلامت بچه‌ها هستند.

 

مجتبی عبدی رئیس آموزش و پرورش اسلام آبادغرب ما بخاطر دغدغه والدین عزیز دانش آموزان موضوع را به دادستانی شهرستان ارجاع نموده‌ایم و ایشان نیز موضوع را از دستگاه‌های ذیصلاح استعلام نموده و منتظر اعلام نتیجه آن هستیم.

 

سایه وحشت بر سر دانش آموزان اسلام آبادغرب

 

سید سجاد ملایری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام آبادغرب در این رابطه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: بخاطر تبعات اجتماعی و امنیتی و انتشار این موضوع در شبکه‌های اجتماعی محلی و حتی معاندین، برحسب وظیفه مدعی العموم به این موضوع ورود کرده، چرا که تجمعات مکرر در مقابل فرمانداری، آموزش و پرورش و چهار جلسه حضور جمع کثیری از والدین دانش آموزان در دفتر دادستانی نشان از دغدغه و نگرانی خانواده‌ها دارد.

وی افزود: متأسفانه از خرداد ماه امسال شهرداری و آموزش و پرورش از جانمایی این دکل مطلع بوده‌اند و لازم بود زودتر اقدامات لازم را برای  ممانعت از نصب یا جابجایی آن انجام می‌دادند و قطعاً سهل‌انگاری مخابرات، شهرداری و آموزش و پرورش در این رابطه پذیرفته نیست چون باید مخاطرات و آینده‌نگری را در حوزه پدافند غیرعامل لحاظ می‌نمودند.

 

وی افزود: در راستای استعلام تخصصی از مراجع ذیصلاح در حفظ سلامت با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مکاتبه انجام شده و مقرر شده یک جلسه اضطراری در این خصوص برگزار شود و نتیجه به دادستانی شهرستان اعلام گردد.

 

سایه وحشت بر سر دانش آموزان اسلام آبادغرب

 

خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ماجرا را از رئیس مخابرات شهرستان اسلام آبادغرب نیز جویا شد؛ اکبر حاصلی نیز در این رابطه گفت: شرکت مخابرات از دو بخش تلفن ثابت و تلفن همراه تشکیل شده که ما متولی بخش تلفن ثابت در شهرستان هستیم و بخش تلفن همراه مدیریت آن در استان مستقر است و درخصوص این موضوع ما دغدغه‌های مردم و خانواده دانش آموزان را به مدیریت مخابرات استان ارجاع نموده‌ایم.

وی افزود: در سطح جهان مطالعات زیادی انجام شده و تاکنون کارشناسان عرصه‌های مختلف و شبکه‌های مخابراتی والکترومغناطیسی  نظری درخصوص مضر بودن امواج رادیویی و مخابراتی اعلام نکرده‌اند و علاوه بر آن سازمان تنظیم مقررات رادیویی متولی «فرکانس» در کشور هستند و راه‌اندازی هر فرکانسی با مجوز ایشان است و در راستای رفع دغدغه خانواده‌ها این سازمان نامه مکتوب می‌دهد که این تشعشعات و فرکانس‌ها که از نظر علمی زیرمجموعه امواج مادون قرمز(رادیویی) که فرکانس خیلی پایینی دارند قرار می‌گیرند و بی ضرر هستند.

 

سایه وحشت بر سر دانش آموزان اسلام آبادغرب

 

مهندس حاصلی همچنین درخصوص احتمال سقوط فیزیکی امثال این دکل‌ها گفت: دکل‌های مخابراتی از نظر مهندسی استاندارد و ایمنی بالایی دارند و در زلزله‌های شدید کشور حتی یک مورد سقوط دکل و تأسیسات مخابراتی مشاهده نشده است چون با نظارت و استاندارد بالایی نصب می‌شوند.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با توجه به توسعه شهرها و روستاهای کشور و لزوم توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی و بهره‌مندی عموم مردم از علم وتکنولوژی ارتباطات، ضرورت دارد تجهیزات مدرن مخابراتی در شهرها و روستاهای کشور نصب شوند اما انجام این مهم علاوه بر دقت نظر مسئولین در حوزه‌های فنی و الکترومغناطیس نظیر خدماتدهی مطلوب ارتباطات صوتی و تصویری قوی و بدون مشکل، ضرورت دارد؛ مخاطرات، دغدغه‌ها و تبعات اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی مناطق مختلف لحاظ شود.

 

سایه وحشت بر سر دانش آموزان اسلام آبادغرب

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب