مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خبرداد:

واگذاری اراضی یک طبقه به متقاضیان مسکن ملی

کد خبر: 310432
|
17:12 - 1402/10/04
نسخه چاپی
واگذاری اراضی یک طبقه به متقاضیان مسکن ملی
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از واگذاری اراضی یک طبقه ویلایی بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ متری برای متقاضیان مسکن ملی خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی روز گذشته در نشست شورای مسکن استان کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: خوشبختانه عزم خوبی در استان کرمانشاه برای پیشبرد برنامه‌های نهضت ملی مسکن شکل گرفته و این حوزه از روند روبه رشدی برخوردار است و باید با همین شتاب ادامه پیدا کند. 

وی افزود: شرایط لازم برای ثبت نام افراد ساکن شهرها و روستاها باید به روشنی تعریف شوند و ابهامی در این زمینه وجود نداشته باشد. 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در مجموع زمین لازم برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای اطراف شهرها به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود. 

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن راکد و متخلف در استان تاکید کرد و گفت: برخی از تعاونی‌های مسکن در استان مدت هاست راکد هستند و تداوم این وضعیت برای مردم ایجاد مشکل کرده است. 

وی با اشاره به اینکه تمامی این تعاونی‌ها در حال بررسی و تعیین تکلیف هستند در ادامه گفت: آن تعاونی‌هایی که تخلف قانونی داشته‌اند باید به قوه قضائیه ارجاع شوند و گزارش آن به مردم داده شود. آن مجموعه‌های مسکونی هم که نیازمند کمک هستند توسط شورای فنی استان حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت خواهد گرفت تا به سرانجام برسند. 

در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان هم از واگذاری اراضی یک طبقه ویلایی بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ متری برای متقاضیان مسکن ملی خبر داد و گفت: افراد با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن استان می‌توانند این زمین‌ها را برای احداث مسکن ویلایی تحویل بگیرند. 

در این نشست گزارش تامین زمین پروژه‌های نهضت ملی مسکن روستایی ارائه و گزارش جلسات پیگیری پروژه‌های مشکل دار توسط اداره راه و شهرسازی مطرح شد. 

گزارش طرح‌های مصوب پروژه‌های نهضت ملی مسکن دیگر دستور کار این نشست بود.

انتهای پیام/