رئیس اداره امور آب اسلام آبادغرب خبر داد:

لایروبی رودخانه‌ها برای مهارسیلاب‌های فصلی در اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 310520
|
16:08 - 1402/10/24
نسخه چاپی
لایروبی رودخانه‌ها برای مهارسیلاب‌های فصلی در اسلام‌آبادغرب
رئیس اداره امور آب اسلام آبادغرب از لایروبی رودخانه‌ها برای مهارسیلاب‌های فصلی در اسلام آبادغرب خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  حسین منصوری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در روزهای گذشته  چندین رودخانه شهرستان که از داخل روستاها عبور می‌کنند توسط امورآب اسلام آبادغرب لایروبی شدند.

 

رئیس اداره امور آب اسلام آبادغرب افزود: در روزهای گذشته با استفاده از بیل مکانیکی عملیات لایروبی و پاکسازی بستر رودخانه ها در روستاهای «تمیانه»، «خپگه» و «سراب کمره علیا» توسط امورآب لایروبی شد.

 

وی عنوان کرد: لایروبی رودخانه ها علاوه بر کنترل سیل با هدف حفاظت رودخانه‌ها در مقابل تعرض به حریم و بستر آنها، کاهش خسارات احتمالی سیلاب، بهبود وضع زندگی ساکنان حاشیه رودخانه‌ها در روستاها انجام گرفته است.

 

رئیس اداره امورآب شهرستان اسلام آبادغرب گفت: عملیات لایروبی با انجام اقدامات فنی و پیشگیرانه نقش مهمی برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی در رودخانه ها و بستر آنها دارد.

 

وی افزود: در راستای رفاه حال مردم و پیشگیری از خسارت احتمالی، عملیات لایروبی بدون اعتبارات و بودجه عمرانی صورت گرفته و هزینه آن توسط آب منطقه‌ای تقبل شده است.

 

 منصوری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 مورد نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی شهرستان انجام شده است.

 

وی گفت: از تعداد 868 چاه دارای مجوز در شهرستان اسلام آبادغرب بالغ بر 95 درصد چاه‌های کشاورزی مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند و فقط تجهیز 5 درصد باقی مانده است که پیگیری نصب کنتور هوشمند برای آنها در دستور کار قرار دارد.

 

 انتهای خبر/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب