رئیسی:

امام خمینی(ره) زنده است چون انقلاب اسلامی زنده است

کد خبر: 310528
|
17:11 - 1402/11/11
نسخه چاپی
امام خمینی(ره) زنده است چون انقلاب اسلامی زنده است
رئیس‌جمهور کشورمان گفت: امام خمینی(ره) زنده است چون انقلاب اسلامی و آموخته‌های ایشان مانند اخلاص، زنده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه) در جریان تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که توفیق عنایت کرد تا امروز این سنت حسنه‌ای را که پیشینیان انجام دادند و رهبری نیز به ما آموختند که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام (ره) با ایشان و اهداف‌شان تجدید میثاق کنیم، انجام دادیم.

وی ادامه داد: حقیقتاً احساس ما این نیست که امام خمینی (ره) در بین ما حضور ندارند و ایشان همچنان حیات دارند و امروز میراث امام (ره) زنده است و روز به روز، جلوه آن در عالم بیشتر می‌شود. امام خمینی (ره) زنده است چون انقلاب اسلامی و آموخته‌های ایشان مانند اخلاص، زنده است.

رئیس‌جمهور گفت: حیات امام (ره) به حیات جلوه‌های اخلاقی و آموخته‌های انقلابی و جمهوریت امام (ره) است. میزان رأی ملت است، نه مثل برخی سیاسیون که کلام‌شان به مردم ختم می‌شود اما برای اهداف سیاسی، این کار را می‌کنند؛ انتخابات یکی از جلوه‌های جمهوریت نظام و یکی از جلوه‌های میزان رأی ملت است که امام به ما آموخت. توجه به جمهوریت، به نگاه مردم و رأی مردم بسیار مهم است.

وی ادامه داد: امام (ره) فرمودند که اولین مسأله جهان اسلام، فلسطین و آزادی قدس شریف است و تصریح کردند که حکومت جعلی صهیونیستی نابودشدنی است و امروز می‌بینیم که این نابودی، نزدیک است. امام (ره) پرچمدار فلسطین بود. میراث امام (ره) زندگی ضد استکباری و ضد ظلم بود و انقلاب اسلامی، همچنان موضع ضد استکباری خود را دارد و نفرتی که امروز علیه رژیم صهیونیستی در جهان وجود دارد، بی‌سابقه است.

رئیسی ادامه داد: سازمان سیا، روز گذشته رسماً اعلام کرد که ما قدرت بی‌بدیل دنیا نیستیم و قدرت‌های نوظهوری در عالم به وجود آمده‌اند؛ این‌ها همگی میراث امام (ره) است. باید اهداف و میراث امام (ره) حفظ شود و برای همه ما یادآوری است که چه کنیم تا اهداف ایشان بیش از گذشته محقق شود.

رئیس‌جمهور افزود: امام خمینی (ره) به ما آموختند که هم می‌توان به مبانی پایبند بود و هم کشور را پیشرفته و در جایگاه توسعه‌یافتگی قرار داد و مقام معظم رهبری هم همواره تاکیدشان بر این است که باید پیشرفت کنیم.

وی گفت: رهبر انقلاب بارها در فرمایشات خود بر توجه به مردم تاکید فرموده‌اند و امام خمینی (ره) هم همواره بر این موضوع تاکید داشتند؛ امام (ره) به ما آموختند در سیاست و اقتصاد باید مردم را به حساب آورد. هر جا حضور مردم بوده، آنجا گره‌ها باز شده است. راهکار توسعه کشور دست‌برداشتن از مبانی نیست و ایجاد تقابل میان توسعه و مبانی، در منش امام (ره) و رهبر انقلاب نیست.

رئیسی افزود: کسی که اندیشه و عمل امام (ره) را داشته باشد، از همه خط امامی‌تر است. امام راحل و رهبر انقلاب تلاش کردند و امروز هم مردم ما تلاش کردند و باعث شده است که امروز دشمن مستاصل شود. این میثاق و پیمان برای همه ما تعهد می‌آورد و امیدواریم روح امام بزرگوار دعاگوی همه ما باشد تا در انجام وظیفه خود توفیق داشته باشیم و راه ایشان را در حوزه کاری خود ادامه دهیم و تأکیدات رهبر انقلاب را به عنوان دولت بتوانیم محقق کنیم.