۴۸ شهر آمریکا در حمایت از آتش‌بس در غزه قطعنامه تصویب کردند

کد خبر: 310538
|
20:24 - 1402/11/13
نسخه چاپی
۴۸ شهر آمریکا در حمایت از آتش‌بس در غزه قطعنامه تصویب کردند
شورای شهر شیکاگو در تحولی که از گسترش اعتراضات به سیاست‌های دولت آمریکا در حمایت از اسرائیل حکایت دارد قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس در غزه به تصویب رساند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، شورای شهر شیکاگو؛ شورای شهر شیکاگو روز پنجشنبه قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه به تصویب رساند تا بزرگترین شهر حامی آتش‌بس در آمریکا لقب بگیرد.

 

با آنکه این قطعنامه هیچ اثر حقوقی ندارد اما از مخالفت‌های گسترده در جامعه آمریکا با حمایت‌های همه‌جانبه حاکمیت ایالات متحده از اسرائیل در جنگ غزه حکایت دارد.

 

پایگاه ان‌بی‌سی‌نیوز نوشته تا کنون دست‌کم ۴۸ شهر در آمریکا قطعنامه‌هایی در حمایت از آتش‌بس در غزه به تصویب رسانده‌اند.

 

دولت آمریکا با وجود این، با تکرار روایت اسرائیل گفته که برقراری آتش‌بس دائمی به نفع اسرائیل خواهد بود و در شورای امنیت مانع از تصویب قطعنامه برای اتمام جنگ شده است.

 

این در حالی است که تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از آتش‌بس در غزه کماکان ادامه دارند. روز پنجنشبه گزارش شد تظاهرات‌کنندگان حامیان فلسطین با تجمع نزدیک ساختمان کنگره آمریکا خواستار تلاش دولت این کشور برای ایجاد آتش‌بس در غزه شدند.

 

معترضان پلاکاردهایی با شعارهای مختلف در دست داشتند. «بایدن را رها کنید/ آتش‌بس همین حالا»، «فلسطین را آزاد کنید»، «همه کمک‌ها به اسرائیل را متوقف کنید» و «اشغالگری را تمام کنید» برخی از شعارهایی است که روی پلاکاردهای تظاهرات‌کنندگان نوشته است.

 

پایگاه انگلیسی‌زبان «نشنال‌» نوشته یکی از شعارهای معترضان «نه به صلح در سرزمین ربوده شده/خواست ما عدالت است» بوده است. این تظاهرات صبح امروز پنجشنبه (به وقت محلی) صورت گرفته و معترضان تلاش کرده‌اند جلوی عبور و مرور خودروها را بگیرند.

 

اداره پلیس راهنمایی و رانندگی واشنگتن دی‌سی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گزارش داده بعضی از خیابان‌ها در نتیجه تظاهرات‌ها مسدود شده‌اند. پلیس از مردم خواسته به دستورات توجه کرده و برای برخی مسیرها از خیابان‌های جایگزین استفاده کنند.

 

آمریکا از زمان آغاز جنگ در غزه به شدت از اسرائیل، از جمله از طریق ارسال کمک‌های نظامی حمایت کرده است.  این در حالی است که بسیاری از تظاهرات‌کنندگان و حتی برخی از نماینده‌های کنگره از دولت بایدن خواسته‌اند برای برقراری آتش‌بس در غزه تلاش کند.