رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد:

رئیسی میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد

کد خبر: 310559
|
04:15 - 1402/11/19
نسخه چاپی
رئیسی میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد
میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،

 سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز - چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲-  در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفرای مقیم ایران اظهار کرد: میز مذاکره را ترک نکرده و نخواهیم کرد و هم برای آژانس (بین‌المللی انرژی اتمی) و هم برای کشورهایی که می‌خواهند بدانند ما قدرت هسته‌ای را در چه مسیری می‌خواهیم مورد استفاده قرار دهیم و انحرافی هم نبوده است، همواره مواضع خودمان را تبیین کرده‌ایم.

 

وی در ادامه افزود: اما آنها به جای اینکه منطق ما را بپذیرند آن روز جنگ را بر ما تحریم کردند و امروز هم در حال تحمیل تحریم‌ها بر ما هستند. جنگ دیروز برای بازداشتن جمهوری اسلامی از اهداف و حرکت انقلابی خود کارساز نبود و امروز هم تحریم‌ها نتوانسته ما را بازدارد. ملت و جوانان ما با وجود تهدیدها و تحریم‌ها توانسته‌اند این تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کنند.

 

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه ما در حوزه‌های مختلفی پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته‌ایم، یادآور شد: این پیشرفت‌ها هم در صنعت هسته‌ای، هم در صنعت نظامی و صنایع مختلف و حوزه‌های علم و فناوری بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ابعاد و زوایای مختلفی دارد که باید برای ملت ایران و همه ملل مسلمان و آزاده و مستقل جهان تبیین شود و مورد شناخت قرار بگیرد،  خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با اتکال به خداوند با اعتماد بنفس و بدون هیچ گونه کمکی از قدرت‌های خارجی شرقی و غربی و با دست‌های خالی از سلاح‌های متعارفی که در اختیار گروه‌های مسلح در جای جای دنیا قرار دارد به ثمر نشست.

 

رئیسی ادامه داد: ملت ایران با اعتقاد و باور و با عزمی پولادین و اعتماد به قدرت خود که در پرتوی قدرت خداوند شکل گرفته به میدان آمد. ملت ایران اراده کرد این رژیم را که وابسته به غرب بود و منافع غربی‌ها و بیگانگان را در این کشور ترجیح می‌داد ساقط کند