زورآزمایی اصلاح طلبان مشارکت جو و رادیکال هایی که به دنبال مبارزه با نظام هستند!

کد خبر: 310584
|
01:43 - 1402/11/24
نسخه چاپی
زورآزمایی اصلاح طلبان مشارکت جو و رادیکال هایی که به دنبال مبارزه با نظام هستند!
در حالی طیف میانه روی اصلاحات بر مشارکت و ائتلاف در انتخابات تاکید دارند که تندروهای این جریان با تحریم انتخابات در حال زورآزمایی در برابر مشارکت جوهای این جریان هستند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از دانا در حالی که پس از اعلام نظر شورای نگهبان نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، صلاحیت حسن روحانی برای ورود به رقابت های انتخاباتی احراز نشد، بسیاری بر این باور بودند که اصلاح طلبان مشارکت جو همین مسئله را دست آویزی قرار داده تا این طیف میانه رو نیز با صندوق رای قهر کنند اما شرایط به گونه ای دیگر رقم خورد.

 

در حالی که هنوز شورای نگهبان و وزارت کشور به طور رسمی خبر رد صلاحیت روحانی را اعلام نکرده بودند، اما دفتر حسن روحانی سریعا از رد صلاحیت خود خبر داد.

 

وی پس از آن در بیانه ای از رای اعتراضی در انتخابات سخن گفت و اعلام کرد: باید راهی یافت که «رأی اعتراضی» صدای رسای مردم ایران شود. باید با رأی، اعتراض کرد!

 

طیف میانه رو اصلاح طلب و جریان مشارکت جو، اعلام کرده بودند که در انتخابات پیش رو از حسن روحانی حمایت خواهد کرد.

 

کارگزاران سازندگی هم اعلام کرده بود که در انتخابات پیش رو روحانی را حمایت خواهد کرد، رسانه های نزدیک به این جریان هم از لیست یاران هاشمی با سرلیستی حسن روحانی خبر داده بودند با این حال رد صلاحیت روحانی باعث نشد که اصلاح طلبان از ادامه رقابت انتخاباتی منصرف شوند.

رای اعتراضی برای رادیکال ها حجیت نداشت!

 

کارگزاران سازندگی، ندای ایرانیان و حزب اسلامی کار با قوت مشارکت در انتخابات تاکید دارند.

 

به نظر می رسد این احزاب اصلاح طلب به دنبال ائتلاف در انتخابات پیش رو هستند.

 

شورای مرکزی کارگزاران سازندگی ایران به پیشنهاد دبیرکل حزب و با رای اعضا، مصوب کرده است که کارگزاران با رعایت آیین‌نامه جبهه اصلاحات صرفاً در حوزه‌هایی از انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال باشد و نامزد حزبی یا نامزدی با سوابق روشن و قابل دفاع اصلاح‌طلبانه تایید صلاحیت شده باشند، صورت گیرد.

 

این اقدام حزب کارگزاران سازندگی در شرایطی است که تحریمی های جریان اصلاحات همچنان بر عدم مشارکت تاکید داشته و حتی رای اعتراضی روحانی هم برای آنها از حجیت برخوردار نیست.

 

تصمیم حزب کارگزاران سازندگی برای مشارکت در انتخابات نشان می دهد که رقابت در چارچوب نظام جمهوری اسلامی در برابر مبارزه با نظام در بخشی از جریان اصلاحات که طیف تندرو و رادیکال این جریان را شامل می شود؛ پذیرفته شده است.