ایزدخواه مطرح کرد؛

تنظیم بازار فرابخشی است و چندین دستگاه در آن دخیل هستند

کد خبر: 310585
|
01:49 - 1402/11/24
نسخه چاپی
تنظیم بازار فرابخشی است و چندین دستگاه در آن دخیل هستند
عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با اشاره به مسکوت ماندن طرح ایجاد وزارت بازرگانی گفت: تنظیم بازار موضوعی فرابخشی است و چندین دستگاه در آن دخیل هستند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،روح اله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن و تلفیق برنامه هفتم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛  درباره تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: به‌نوعی موضوع تشکیل وزارت بازرگانی مسکوت مانده و با شرایط فعلی حتی قابل‌طرح نیز نیست؛ زیرا هم در مجلس و هم در جامعه و هم در فضای نخبگانی مخالف‌های جدی برای عدم تشکیل آن وجود دارد.

موضوع تشکیل وزارت بازرگانی مسکوت مانده

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت نیز درباره وزارت بازرگانی اختلاف‌نظر وجود دارد، افزود: وزرای اقتصاد و صمت با تشکیل وزارتخانه جدید مخالف‌اند و بر اساس شنیده‌ها حتی در جلسه رأی‌گیری اولیه لایحه وزارت بازرگانی، در هیئت وزیران اجماع و اتفاق‌نظری دراین‌رابطه به دست نیامده است.

 

وی با اشاره به اینکه تشکیل وزارت بازرگانی در شرایط فعلی از دستور کار خارج شده، توضیح داد: راهکار  این است که سازمان بازرگانی با اختیارات لازم ذیل وزارت صمت تقویت شود تا واحدهای مربوط به تنظیم بازار و بازرگانی تجمیع شوند که البته وزیر صمت پیگیر این موضوع هستند.

تنظیم بازار فرابخشی است و چندین دستگاه در آن دخیل هستند

 

ایزدخواه درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه ساماندهی بازار به تشکیل وزارت بازرگانی مربوط است، تصریح کرد: بحث تنظیم بازار و قیمت کالاها سخت‌افزاری نیست که راهکار این‌چنینی داشته باشد.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه گفت: اینکه تصور کنیم با تشکیل وزارت بازرگانی بازار ساماندهی می‌شود، اشتباه است؛ زیرا ما سال‌ها باوجوداینکه وزارت بازرگانی داشتیم؛ اما باز هم با مشکل تنظیم بازار روبه‌رو بودیم، تنظیم بازار فرابخشی است و چندین دستگاه و وزارتخانه در آن دخیل هستند.

 

ایزدخواه در پایان با بیان اینکه  برای تنظیم بازار  باید بتوان سایر زنجیره‌های اقتصادی مانند مواد اولیه، بورس کالا، واردات، صادرات و شبکه‌های توزیع را ساماندهی کرد، گفت: از دیدگاه من معاون اول رئیس‌ جمهور اختیارات لازم برای تنظیم بازار را دارد و نیازی به تشکیل وزارت بازرگانی نیست.

    آخرین مطالب