اسلامی:

ایران جزو ۵ کشور اول جهان در صنعت هسته‌ای است

کد خبر: 310615
|
16:57 - 1402/12/02
نسخه چاپی
ایران جزو ۵ کشور اول جهان در صنعت هسته‌ای است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: صنعت هسته‌ای، ایران را جزو پنج کشور اول دنیا در خیلی از رشته‌ها و سرفصل‌های هسته‌ای قرار داده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی درخصوص پیشرفت‌های ایجاد شده در صنعت هسته‌ای ایران اظهار داشت: ورود جمهوری اسلامی ایران به حوزه فناوری‌های نوین یعنی ورود به منطقه ممنوعه؛ یعنی به همین میزان که تنش‌ها برای بحث هسته‌ای ایران وجود دارد برای موضوع فضایی هم وجود دارد. به همین میزان نیز برای سایر علوم قدرت‌ساز وجود دارد.

 

وی گفت: اگر می‌خواهیم کشور را رشد دهیم و متناسب شان و منزلت مردم اقدام کنیم، باید بتوانیم در مرز دانش حرکت کنیم.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: استعدادهای بیشماری در کشور داریم که اگر حکومت در حوزه های دانش سرمایه گذاری نکند این نیروهای با استعداد نمی‌توانند فرصت فعالیت داشته باشند.

 

اسلامی ادامه داد: صنعت هسته‌ای، ایران را جزو پنج کشور اول دنیا در خیلی از رشته‌ها و سرفصل‌های هسته‌ای قرار داده است. امروز در تولید آب سنگین و با کیفیتی که حاصل تحقیقات دانشمندان کشور است و هیچ کمکی از خارج دریافت نکردیم، به لحاظ کیفیت و خلوص آب سنگین در صدر فهرست قرار داریم و در عرضه و صادرات آب سنگین در بازار جهانی توانسته‌ایم سهمی برای خود داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: از تولید آب سنگین می‌توان به تولید بسیاری دیگر از محصولات در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه میکروالکترونیک و تولید برخی داروهای جدید دست یافت.