وزیر علوم‌:

مشکلات بودجه دانشگاه‌ها برای سال ۱۴۰۳ رفع می‌شود

کد خبر: 310643
|
18:53 - 1402/12/09
نسخه چاپی
مشکلات بودجه دانشگاه‌ها برای سال ۱۴۰۳ رفع می‌شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری نشست چهارشنبه شب روسای دانشگاه‌ها با رئیس سازمان برنامه و بودجه را بسیار مفید خواند و گفت: در این جلسه به مدیران مرتبط دستور داده شد که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبارات مورد نیاز دانشگاه ها لحاظ و حتی برای علوم نوظهور و نوپدید مورد تاکید رهبر معظم انقلاب ردیف اعتباری مستقل در نظر گرفته شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،،به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی زلفی گل چهارشنبه شب ۹ اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه دیدار نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با روسای دانشگاه های مهم کشور در محل این سازمان ضمن قدردانی از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای برگزاری چنین نشستی افزود: منظور خاضعانه در جریان نظرات و مسائل و دغدغه های دانشگاهیان قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه اکنون دانشگاه ها با مسائل مختلفی مواجه هستند، رفع این چالش ها را نیازمند توجه جدی و عزم فرابخشی دانست.

 

وزیر علوم مسائلی همچون کمبود تجهیزات و اعتبار لازم برای حرکت در لبه دانش، کمبود اعتبارات برای پرداخت دیون دانشگاه ها به پیمانکاران و حقوق اساتید حق التدریس را از مهمترین چالش های کنونی دانشگاه ها نام برد.

 

وی بحران کرونا در کشور را یکی از دلایل اصلی بروز چالش های کنونی دانشگاه ها دانست و افزود: هنگام همه گیری کرونا دانشگاه ها به دلیل مجازی شدن آموزش، دیگر نیاز به اختصاص هزینه هایی همچون آزمایشگاه ها، سلف سرویس ها و خوابگاه ها نداشتند و بر همین اساس بودجه آنها با تغییراتی مواجه شد.

 

زلفی گل افزود: هنگامی که پس از کرونا تصمیم گرفتیم آموزش دانشگاه ها به حضوری بازگردد، همه هزینه های مذکور به دانشگاه ها تحمیل شد.

 

وی ادامه داد: در شرایطی که بودجه زمان کرونا تکاپوی لازم برخوردار نبود و از این جهت هم اکنون دانشگاه ها در برآورده کردن نیازهای خود در بخش های مختلف با مشکل مواجه هستند.