وزیر امور خارجه

گزارش امیرعبداللهیان از مشارکت خود در نشست جده با موضوع فلسطین گزارش امیرعبداللهیان از مشارکت خود در نشست جده با موضوع فلسطین

کد خبر: 310667
|
07:55 - 1402/12/16
نسخه چاپی
گزارش امیرعبداللهیان از مشارکت خود در نشست جده با موضوع فلسطین گزارش امیرعبداللهیان از مشارکت خود در نشست جده با موضوع فلسطین
وزیر امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه‌ اجتماعی ایکس، گزارشی از مشارکت و سخنرانی خود در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی درخصوص فلسطین ارائه کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان در این پیام تصریح کرد: ‌در سخنرانی امروز خود در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی در جده بر ضرورت اخراج فوری رژیم نسل‌کش اسراییل از مجمع عمومی سازمان ملل و جلوگیری از عضویت این رژیم در دیگر نهادهای بین‌المللی تاکید کردم.

 

وی ادامه داد: اضافه نمودم، قطع رابطه دیپلماتیک با این رژیم، توقف صادرات کالا به سمت سرزمین‌های اشغالی و تحریم کامل کالاهای اسراییلی می‌تواند برخی اقدامات عملی در حمایت از فلسطین بشمار آید. قطعنامه خوبست اما اقدام موثرتر لازم اس

 

امیرعبداللهیان روز سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ با حضور در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری کشورهای اسلامی درباره غزه در جده سخنرانی کرد.

 

سازمان همکاری اسلامی نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی را در روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در شهر جده برای بررسی اوضاع غزه برگزار کرده است.

 

سازمان همکاری اسلامی ۵۷ عضو دارد و دبیرخانه آن در جده مستقر است.

 

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی و یک تیم حقوقی در ۲۶ فوریه (۷ اسفند) در دادگاه بین‌المللی لاهه به نام این سازمان اظهارنامه‌ای شفاهی که در آن به جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین به ویژه در نوار غزه پرداخته شد، ارائه کردند.

 

سازمان همکاری‌های اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دبیرخانه این سازمان در کنار رصدخانه رسانه‌ای که راه اندازی شده و کار خود را برای رصد جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و انتشار آن در رسانه‌های مختلف آغاز کرده است، در حال ایجاد یک دیده‌بان حقوقی برای مستندسازی جنایات رژیم اسرائیل است.

 

سازمان همکاری اسلامی پیشتر نیز به منظور بررسی تحولات وضعیت غزه در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۲۶ مهر) نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی خود را در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو این سازمان در جده عربستان برگزار کرده بود.