۵ سفیر جدید ایران با رئیس‌جمهور دیدار کردند؛

رئیسی: ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران «ماموریت تحول» است

کد خبر: 310673
|
08:40 - 1402/12/18
نسخه چاپی
رئیسی: ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران «ماموریت تحول» است
سفرای جدید ایران در کشورهای فرانسه، تونس، برزیل، نیجر و کنگو امروز با رئیس جمهور دیدار کردند.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز پنجشنبه 5 سفیر جدید ایران در کشورهای فرانسه، تونس، برزیل، نیجر و کنگو با آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

 

رئیس جمهور در این دیدار ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران را «ماموریت تحول» عنوان کرد و ضمن تاکید بر پیگیری اجرای توافقات و تفاهمات دوجانبه تصریح کرد: در نظام ناعادلانه فعلی جهان امروز که قدرت‌های سلطه‌گر به دنبال عقب نگه‌داشتن کشورها و ملت‌های مستقل هستند تامین منافع ملی را با رویکردی تحول‌گرایانه و تلاش مجاهدانه دنبال کنید.

 

اسامی 5 سفیر جدید ایران عبارتند از:

 

1. محمد امین‌نژاد؛ سفیر ایران در فرانسه

 

2. میرمسعود حسینیان؛ سفیر ایران در تونس

 

3. عبدالله نکونام قدیری؛ سفیر ایران در برزیل

 

4. علی تیزتک؛ سفیر ایران در نیجر

 

5. امیرحسینی؛ سفیر ایران در کنگو

رئیسی: ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران «ماموریت تحول» است

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در 5 کشور جهان، ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران را «ماموریت تحول» عنوان کرد و ضمن تاکید بر پیگیری اجرای توافقات و تفاهمات دوجانبه،‌ تصریح کرد: در نظام ناعادلانه فعلی جهان امروز که قدرت‌های سلطه‌گر به دنبال عقب نگه‌داشتن کشورها و ملت‌های مستقل هستند تامین منافع ملی را با رویکردی تحول‌گرایانه و تلاش مجاهدانه دنبال کنید.

 

رئیس‌جمهور در این دیدار سفرای جدید کشورمان را به بهره‌گیری از منظومه فکری امام (ره) و رهبری معظم انقلاب در تعامل عزتمندانه با کشورهای دنیا توصیه کرد و افزود: از ملزومات موفقیت سفرای جمهوری اسلامی ایران در ماموریت‌های‌شان واقف بودن به قدرت و جایگاه رفیع کشور در منطقه و توانمندی در معرفی ایران به عنوان کشوری پیشرفته و فن‌آور در دنیاست.

 

دکتر رئیسی همچنین شناخت ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران و شناسایی ظرفیت‌های کشورهای محل ماموریت سفرا با هدف توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی را ضروری دانست و گفت: تلاش کنید با باز کردن گره‌های ذهنی احتمالی ناشی از تبلیغات دروغین رسانه‌ای غرب علیه کشور، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری مطمئن، صادق و معتبر که همواره به دنبال تبادل ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی با هدف انتفاع ملت‌هاست، معرفی کنید.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت نقش سفرا در توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری گفت: جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های کم‌نظیر خود دارای جاذبه‌های فراوانی برای کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین است و فعال‌سازی این ظرفیت‌ها برای تبادل با کشورهای دنیا همت و تلاش جدی و پیگیری‌های مستمر سفرای جمهوری اسلامی ایران را می‌طلبد.

 

رئیس جمهور در پایان برای سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای فرانسه، تونس، برزیل، نیجر و کنگو در مسئولیت جدید در جهت تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت کرد.

 

    پربازدیدترین ها