سرلشکر سلامی:

اعطای نشان «فتح» نشانگر رضایت رهبری انقلاب از سپاه است

کد خبر: 310680
|
16:44 - 1402/12/20
نسخه چاپی
اعطای نشان «فتح» نشانگر رضایت رهبری انقلاب از سپاه است
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خصوصیت پاسداران این است که در سیل، زلزله و کرونا اولین‌ نفر وارد صحنه کمک به مردم می‌شوند و آخرین نفر هستند که از میدان خارج خواهند شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرلشکر حسین سلامی امروز - یکشنبه، ۲۰ اسفند - در همایش «دانشگاه سربازی» با بیان اینکه رهبری انقلاب امروز به سپاه تفضلی کردند و نماد آشکاری از رضایت ایشان را نشان دادند، اظهار کرد: ایشان امروز نشان «فتح» را به سپاه اعطا کردند که نشان‌دهنده جانبازی‌ها، ایثارها و مجاهدت‌های همه پاسداران و بسیجیان است که به شکلی نمادین به بنده اعطا شد. سهم بنده از این نشان، کمترین است و آن کسانی بیشترین سهم را دارند که در مرزها یا روی شناورها در خلیج فارس از این سرزمین حفاظت می‌کنند یا در سایت‌های موشکی و پهپادی مشغول انجام وظیفه هستند. کسانی که در قلب مخاطرات می‌ایستند. این نشان محصول استقامت و صبر و شکیبایی خانواده‌های اعضای سپاه پاسداران و محصول اقدامات و مواجه‌هات فرماندهان این نیرو در شکست‌دادن دشمنان است‌.

 

وی افزود: خصوصیت پاسداران این است که در سیل، زلزله و کرونا اولین‌ نفر وارد صحنه کمک به مردم می‌شوند و آخرین نفر هستند که از میدان خارج خواهند شد.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: سپاه در هیچ بعدی نقطه پایان ندارد و همواره در مسیر است. راه را که درست برویم به همه اهداف می‌رسیم. سپاه همیشه در حرکت است و سکون در منطق سپاه اصلا جایگاهی ندارد. اکنون ما در نزدیکترین فاصله هم از لحاظ فیزیکی و هم روحی و روانی با دشمن قرار داریم‌.

 

سلامی افزود: اما در عین حال، داشتن آرامش در قلب این آشفتگی برای سپاه یک خصوصیت دائمی است که این حالت به ملت هم منتقل شده تا آنان هم همواره چهره مدافعان خودشان را بگیرند. اگر ما نگران و آشفته و افسرده باشیم ملت هم همین حس را می‌گیرد اما وقتی ما نگرانی نداریم و آرام هستیم مردم هم آرام می‌شوند. در عین حال دشمن از این حالت ما حسی متضاد می‌گیرد و درمانده و ناآرام می‌شود.

 

وی تاکید کرد: سربازان جوانان کشورند و نیروی جوان باارزش‌ترین سرمایه یک ملت است. این جوانان امانتی نزد ما هستند. در عالم هیچ انسانی پیش‌ پاافتاده نیست و هر انسانی به اندازه همه انسان‌ها برای خدا ارزشمند است. نجات یک انسان ارزشی به اندازه نجات کل انسان‌ها دارد و یکی از کارهای سپاه همین است که انسان‌ها را نجات دهد و از غروب خارج‌شان کند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: هویت حال و آینده هر جامعه بازتاب شخصیت جوانان آن جامعه است. ما جوانان را در سربازی برای دو سال یا کمتر آماده نمی‌کنیم بلکه این آغاز راه یک جوان است تا وارد جامعه شوند. اگر بخواهیم یک تصویر زیبا از سیرت و صورت سپاه نشان دهیم، سربازان را باید در دوران سربازی به سمت شخصیت‌سازی و پذیرش نقش‌های سنگین ببریم. با اعتماد به نفس از دست رفته، با شخصیت‌های خردشده و با احساس تحقیر هیچ جامعه‌ای بزرگ نمی‌شود.

 

وی افزود: باید با این نگرش به سربازان نگاه کنیم که انسان‌های بزرگی شوند. البته این به معنای فاصله‌گرفتن از تربیت جسمانی یا ورزش نیست‌. باید یک مربی با اخلاق و رفتار اسلامی این جوانان را برای چنین آینده‌ای آماده کند. جوان در اوج پذیرش فضائل اخلاقی است و ما باید این کار را در پادگان‌ها اجرا کنیم.

 

سلامی تاکید کرد: پادگان باید از لحاظ شادابی و نشاط و فضای زندگی و رعایت بهداشت به گونه‌ای باشد که جوان با شوق بیاید و با اکراه بیرون برود. باید فضای سبز در پادگان‌ها وجود داشته باشد، اگر پادگانی امکانات زندگی و آسایش مناسبی نداشته باشد مطلوب و پسندیده نیست. توجه به تامین وسایل ورزش در پادگان‌ها مهم است. برگزاری جلساتی برای آموزش قرآن اهمیت دارد.

 

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: احکام روزه، نماز، خمس و امثال آن باید برای جوانان سرباز گفته شود. توجه به تغذیه و محیط زندگی سربازان، نظارت بر وضعیت بهداشت لباس‌های آنان و تامین ایمنی در آسایشگاه‌ها اهمیت دارد. سربازان با یک لبخندزدن و احترام‌ گذاشتن فرماندهان به آنان احساس اعتماد به نفس پیدا می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: حتی باید زمینه‌ها را فراهم کرد تا خانواده‌های سربازان بیایند و از فضای پادگان‌ها بازدید کنند و شرایط زندگی جوانان خود را در پادگان‌ها ببینند.

 

سلامی با بیان اینکه فرماندهان مظاهر فضائل سازمان هستند، خطاب به فرماندهان حاضر، اظهار کرد: شما که زودتر سلام می‌کنید، پیش پای یک سرباز بلند می‌شوید، احترام می‌گذارید، شما که با او جدی اما محترمانه برخورد می‌کنید، در حال انتقال فضائل به آن جوان هستید، اما خدا نکند که رفتار بدی از فرماندهان سر بزند. باید پاسخگوی آخرت خود باشند. مهم است که با سربازان چگونه و با چه رویکردی رفتار کرد تا در آینده همین جوانان، جامعه را بسازند و پیش ببرند.