بازار عید در اسلام‌آبادغرب؛

گرانی اقلام به اسلام‌آبادغرب هم رسید

کد خبر: 310710
|
09:04 - 1402/12/28
نسخه چاپی
گرانی اقلام به اسلام‌آبادغرب هم رسید
بازار عید در اقصی نقاط کشور از جمله اسلام‌آبادغرب در کرمانشاه شلوغ است اما قیمت اقلام نسبت به ما‌های قبل افزایش داشته است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ در روزهای پایانی سال متاسفانه اوضاع قیمت‌ها در بازار  مساعد نیس و شاهد بالارفتن قیمت اقلام خوراکی و مصرفی هستیم که منجر به نارضایتی مردم به‌ویژه قشر ضعیف و کم‌درآمد شده است.

 

افزایش باور نکردنی قیمت محصولات غذایی، آجیل و خشکبار و پوشاک باعث شده که مردم به ویژه اقشار ضعیف نتوانند نسبت به خرید اقدام کنند هرچند که مسئولان برای به تعادل رساندن بازار در تلاش هستند.

 

با وجود تنوع محصولات مختلف اعم از البسه، خوراکی، اسباب‌بازی، دکوری و سایر کالاها اما تفاوت قیمت کالاهای مشابه و عدم یکسان بودن بهای اجناس باعث سردرگمی خریداران شده است.

 

تلاش مسئولان برای کنترل بازار عید اسلام‌آبادغرب

 

میرزایی؛ رئیس‌ جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگار «مرصادنیوز»؛ در راستای تنظیم بازار شب عید از توزیع ۳۰ تن پرتقال و ۱۰ تن سیب زرد و قرمز با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت بازار در سطح شهرستان خبر داد.

 

وی درخصوص تأمین میوه شب عید، عنوان کرد: براساس تصمیم‌گیری ۴۰ تن میوه تنظیم بازار اعم از ۳۰ تن پرتقال تامسون شمال و ۱۰ تن سیب درختی زرد و‌ قرمز برای بازار اسلام‌آبادغرب در نظر گرفته شده است. رئیس‌ جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌ابادغرب با بیان اینکه، سیب و پرتقال شب عید ۱۵ درصد زیر قیمت بازار به مردم عرضه می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر توزیع میوه شب عید، ۹ تن برنج دانه بلند جی تی سی  با قیمت مصوب در محل نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی توزیع می‌شود‌.

 

میرزایی همچنین از عرضه برنج در سطح روستاهای بخش مرکزی و حمیل با قیمت مناسب خبر داد و گفت: مقدار ۲هزار و ۷۱۰ کیلو گرم گوشت گوساله منجمد با قیمت ۲۸۰ هزار تومان از طریق شعبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای هفت در حال توزیع است.

 

وی عنوان کرد: مقدار ۸ تن شکر بسته‌بندی شده به قیمت ۳۲ هزار تومان در فروشگاه‌های سطح شهر و غرفه و  نمایشگاه نوروزی در اسلام‌آبادغرب نیز در حال توزیع است‌.

 

قیمت‌ها نسبت به قبل تغییرات محسوسی نداشته است

 

شهسوار پرنا نیز در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: قیمت انواع نان شیرینی افزایش چندانی نداشته اما در خصوص مواد اولیه در کارگاه شیرینی‌پزی و قنادی‌ها از جمله، شکر سفید، پودر نارگیل، کنجد، هل، وانیل با کمی افزایش قیمت مواجه هستیم.رئیس اتاق اصناف شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: آجیل و تنقلات نسبت به سال گذشته افزایش قیمت چندانی نداشته و مجموعا قیمت‌ها در شهرستان مناسب هستند.

 

پرنا بیان کرد: طبق بررسی  از خوار و بار فروشان قیمت بعضی از کالاها و اقلام مصرفی و خوراکی از‌ جمله روغن  نباتی افزایش یافته اما در مورد کالاها و اغذیه‌فروشان هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم. وی با اشاره به بالا رفتن قیمت لوازم خانگی طبق بررسی از مغازه‌های سطح شهر، گفت:   به بهانه افزایش نرخ  دلار و سایر کالاها قیمت‌ها در شهرستان اسلام‌آبادغرب افزایش یافته است.

 

رئیس‌اتاق اصناف و بازاریان اسلام‌آباد غرب در پایان، تاکید کرد: هم‌شهریان اسلام‌آبادغرب شیرینی و آجیل را از مکان‌های دارای مجوز قانونی خریداری کنند و خرید از دست‌فروشان سیار به دلیل تهدید سلامتی توصیه نمی‌شود.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بازار عید روزهای آخر خود را سپری می‌کند و مردم همچنان در تکاپوی خرید به سر می‌برند اما ای کاش اصناف بیش از پیش این روزها هوای جیب مردم را داشته باشند.