رهاسازی زباله چالش دومین شهرستان پر جمعیت استان؛

اسلام‌آبادی‌ها از کمبود مخازن زباله گلایه‌مند هستند

کد خبر: 310775
|
00:10 - 1403/01/21
نسخه چاپی
اسلام‌آبادی‌ها از کمبود مخازن زباله گلایه‌مند هستند
مردم شهرستان اسلام‌آبادغرب به دلیل کمبود مخازن زباله از وضعیت رهاسازی اجباری زباله در سطح شهر بسیار ناراضی هستند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، عدم جمع‌آوری به موقع زباله توسط خودروهای حمل زباله و خدمات شهری، نبود سطل زباله در اکثر نقاط و خیابان‌های اصلی و فرعی شهرستان، رعایت نکردن اصول بهداشت اجتماعی و رها کردن زباله‌ها در سطح شهر توسط برخی از شهروندان، سلامت مردم را با تهدید جدی مواجه می‌کند.

 

اکثر شهرهای بزرگ با افزایش جمعیت، معضلات فراوانی را پیش رو دارند که از اهم آن‌ها می‌توان به رشد روزافزون تولید زباله اشاره کرد، مشکلی که به شکل یک تهدید جدی، سلامت جامعه را به خطر انداخته است.

 

وجود انواع مختلف پسماندهای غذایی و غیر بهداشتی همواره در توده‌های زباله وجود دارد که از عوامل اصلی و مولد بسیاری از بیماری‌های انسان و حیوان است، انواع بطری‌های نوشابه و آب معدنی، ظروف‌های یک‌بار مصرف، پاکت‌های آبمیوه، پلاستیک و سایر وسائل یک‌بار مصرف به همراه زباله‌ها و اشیای دیگر هر روز در کنار خیابان‌ها مشاهده می‌شود.

 

برخی از شهروندان زباله‌های خود را بیرون از خانه می‌گذارند و برخی دیگر نیز زباله‌های خود را در سطح شهر رها می‌کنند که به محل جولان حیوانات و حشره‌های موذی تبدیل شده و علاوه بر ایجاد سیمای نازیبا، از نظر بهداشتی نیز منابع آب و خاک منطقه را تهدید می‌کند.

 

در اکثر محله‌های اسلام‌آبادغرب که بهداشت و امکانات تا حد زیادی رعایت نمی‌شود، مردم زباله‌ها را سر یک کوچه یا خیابان می‌ریزند که توسط کارگران زحمتکش جمع‌آوری می‌شود البته شهرداری در بعضی از خیابان‌ها سطل‌های فلزی گذاشته و متاسفانه به دلیل کمبود آن‌ها تمامی زباله‌ها را داخل آن می‌ریزند و بدین ترتیب زباله‌ها روی هم جمع شده و همان مشکل اول البته به صورت شکیل‌تر تکرار می‌شود و این امر موجب نارضایتی و اختلاف بین افراد هم‌محله‌ای به خصوص کسانی می‌شود که این مخازن مقابل منازل آن‌ها است و محل مناسبی برای حیوانات است و بوی تعفن آن هر رهگذری را آزرده می‌کند.

 

اهمیت موضوع جمع‌آوری زباله‌ها و جلوگیری از پراکندگی آن‌ها و اصلاح رفتارهای اشتباه برخی از شهروندان خبرنگار مرصادنیوز  را بر آن داشت تا به بررسی موضوع بپردازد.

 

شهروندان زباله‌های خود را به‌موقع بیرون از منزل نمی‌گذارند

 

محمودی؛ کارگر شهرداری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز ؛ گفت: گرمای تابستان و سرمای طاقت‌فرسا در نیمه شب‌های پاییز و زمستان مانع از انجام وظیفه و خدمت به مردم نمی‌شود و در سرما که هیج جنبنده‌ای در گذرگاه‌ها مشاهده نمی‌شود فقط ما هستیم که برای تأمین بهداشت و جلوگیری از آلوده شدن محیط تلاش می‌کنیم.

 

وی افزود: هر چند که حقوق و دستمزد دریافتی کارگران شهرداری برای تأمین هزینه‌های زندگی کافی نیست اما کاری را که پذیرفته‌ایم باید به نحو مطلوب انجام دهیم.

 

کارگر شهرداری بیان کرد: بعضی از شهروندان نه تنها انتظارات خارج از وظایف از ما دارند بلکه با ریختن زباله به کوچه و خیابان و نیز نگذاشتن به‌موقع زباله خود در بیرون از منازل، با کارگران همکاری نمی‌کنند.

 

وی افزود: بسیاری از شهروندان زباله‌های خود را به‌موقع بیرون از منزل نمی‌گذارند عده بسیاری هم سر کیسه‌های زباله را به‌درستی نمی‌بندند که این مساله باعث می‌شود بخش‌های زیادی از زباله‌ها در کنار منازل و پیاده‌روها و خیابان‌ها پخش شود.

 

به گفته محمودی، بی‌موقع گذاشتن زباله‌ها و باز بودن نایلون آشغال‌ها، حیوانات شهری را به طرف آن‌ها می‌کشاند که این مسأله باعث پخش شدن بیشتر زباله‌ها و کثیفی محیط و جمع شدن حشرات و به‌طور کلی نشر و انتقال بیماری‌ها نیز می‌شود.

 

این کارگر شهرداری همچنین با انتقاد از کسانی که پسمانده خوراکی‌ها و مواد مصرفی خود را به داخل جوی یا پیاده‌روها و خیابان‌ها پرت می‌کنند، گفت: این کار غیر از اینکه چهره شهر ما را زشت و آلوده می‌کند، موجب افزایش کار و زحمت کارگران شهرداری هم می‌شود.

 

وی عنوان‌کرد: ریختن و رها کردن زباله در کنار خیابان باعث آلودگی و کثیف شدن محیط می‌شود و حتی پس از جارو کردن محل پخش زباله آثار آن‌ها باقی می‌ماند و بوی تعفن باقی‌مانده مایع زباله‌ها نیز تا ساعت‌ها موجب اذیت و آزار شهروندان می‌شود.

 

زباله‌ها هر شب در محلات اسلام‌آبادغرب جمع‌آوری می‌شود

 

صفری؛ مسئول خدمات شهری شهرداری  اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: با توجه با اینکه در سطح شهرستان با کمبود مخازن زباله مواجه هستیم در اکثر مناطق شهری پایان سال ۱۴۰۲ درخواست ۱۵۰ عدد سطل زباله داده شده که متاسفانه به دلیل تعطیلات نوروز مخازن زباله تحویل شهرداری نشد.

 

وی افزود: در اکثر محله‌های شهر زباله‌ها در ساعاپت ۲۱ توسط خدمات شهری زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود بر همین اساس از شهروندان اسلام‌آبادی تقاضا داریم زباله‌های خود را به موقع درب منزل گذاشته که توسط خدمات شهری جمع‌آوری شود.

 

هر روز با معضل انباشت زباله مواجه هستیم

 

امیری؛ شهروند اسلام‌آبادی هم در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت:  به‌صورت روزمره با معضل زباله‌های سطح شهر و کمبود سطل‌های مربوطه مواجه هستیم، با توجه به نزدیکی به فصل گرما و شیوع بیماری‌ها که با انبوه زباله‌های بی‌ضابطه در محل‌های مختلف شهری وجود دارد، خواهان رسیدگی جدی و موثر و رفع این معضل هستیم.

 

وی افزود: مخازن زباله برای افزایش پاکیزگی شهر است اما بد سلیقگی در خرید سطل‌های زباله و رنگ و مواد آن‌ها فاکتوری موثر درعدم توجه شهروندان به نحوه استفاده درست از آن‌ها و جمع‌آوری صحیح زباله است همین امر جلوه‌های ناپسند و نا زیبایی را در کنار سطل‌های فلزی زباله به نمایش گذاشته تا به میزان نارضایتی مردم از شهرداری اضافه شود.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ با توجه به اینکه جمع‌آوری زباله و افزایش مخازن زباله معضلی فراگیر در شهرستان اسلام‌آبادغرب محسوب می‌شود و موجبات نارضایتی عمومی را فراهم آورده، مطالبه عموم مردم از مسئولان امر، تسریع در رفع این مشکل است.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب