ولایت مداری پیش نیاز حضور در کابینه یازدهم/ولایت فقیه محور اتحاد در ایران اسلامی است

کد خبر: 34547
|
15:05 - 1392/04/22
نسخه چاپی
حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات که عامل اصلی آن تدابیر حکیمانه رهبری و اعتماد رأی‌دهندگان به دوراندیشی ولی فقیه زمان بود انتظاراتی را در میان توده مردم در خصوص ویژگی دولت آینده ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، زمانی که رهبر فرزانه انقلاب وقوع حماسه سیاسی در انتخابات خردادماه 92 را پیش‌بینی کرد برای بسیاری از دلسوزان نظام که در محاصره سنگین تبلیغات بدخواهان ـ که به مانند همیشه در ایام نزدیک به انتخابات تخم نومیدی و یأس را در جامعه می‌پراکنند ـ قرار داشتند در عین باورمندی به تدبیر و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب از خود می‌پرسیدند چگونه این حماسه محقق خواهد شد؟

اما همچنان که همگان دیدند حماسه سیاسی مورد نظر رهبری محقق شد آن هم به شیوه‌ای که هیچ کسی نحوه تحقق آن را پیش‌بینی نکرده بود.

زیرک‌ترین و مجرب‌ترین تحلیلگران سیاسی داخلی و خارجی در جبهه دوست و دشمن از نحوه مطلوب انجام انتخابات و نتیجه آن غافلگیر و متحیر شدند؛ اما مبارکی این پیشامد تنها نتیجه یک عامل و آن هم تدبیر مقام معظم رهبری و اعتماد رأی دهندگان به رهبری نظام و عوامل دخیل در انجام انتخابات بود.

از یک طرف بدخواهان مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی نیک می‌دانند که اقتدار نظام و عزت ملی ایرانیان نتیجه حرکت امت حول محور انسجام‌بخش ولایت است و به این امر هم واقف‌اند که تا زمانی که این حرکت حول این محور ادامه داشته باشد روز به روز بر اقتدار نظام افزوده می‌شود؛ تلاش آنان از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاکنون و تا زمانی که این نظام برپای است همواره این بوده و خواهد بود که ولایت‌پذیری این مردم و مسئولین اجرایی را تضعیف کرده تا در پی آن موفق به وارد کردن آسیب نهایی به نظام و کشور شوند.

از طرف دیگر بررسی سیر حوادث و پیشامدها در طول حیات نظام از ابتدا تاکنون نشان داده است که بیشترین آسیب‌ها زمانی به نظام و مردم وارد شده است که دست‌اندرکاران امور اجرایی بالاخص رئیس دستگاه اجرا تحت تأثیر القائات افراد پیرامونی و یا خدای نخواسته هواهای نفسانی از خط ولایت انحراف پیدا کرده و در دام وسوسه‌ها و تبلیغات اغوا‌کننده دشمنان افتاده باشند؛ گرفتاری در این دام هم راه خلاصی برای آن ها نداشته و فرد یا افراد گرفتار دچار خسران ابدی شده‌اند.

برای اطلاع از ویژگی‌های دولت آینده به منظور دور ماندن از چنین آسیب‌هایی با برخی علمای کردستان به گفتگو نشسته ایم که آنان در گفتگو با تسنیم بر پیروی دولت یازدهم از ولایت فقیه تاکید کرده اند.

ولایت‌ فقیه محور اتحاد در ایران اسلامی است

امام جمعه سنندج در گفت‌وگویی ضمن اشاره به رقم خوردن حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری در انتخابات 24 خرداد اظهار کرد: این انتخابات اهمیت نقش ولی فقیه در جامعه اسلامی ایران را بیش از پیش روشن کرد.

وی گفت: خلق حماسه‌ای به عظمت حماسه 24 خرداد 92 تنها با یک نیروی معنوی ممکن خواهد شد و این نیروی معنوی در سایه روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب در مردم به وجود آمد.

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی تصریح کرد: ولایت فقیه مهمترین اصل در سربلندی کنونی ایران اسلامی است بنابراین همه کسانی که عهده‌دار مسئولیت در جامعه اسلامی می‌شوند باید در بیان اعتقاد خود را به این اصل به صراحت بیان نمود و از آن مهم‌تر در عمل نیز در مسیر ولایت حرکت کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بررسی گذشته افراد را یکی از ابزاری دانست که می‌تواند تا حدودی میزان اعتقاد فرد به ولایت فقیه را مشخص کند.

تبعیت از ولایت واجب همگانی است

امام جمعه موقت سنندج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در خصوص لزوم تبعیت همه آحاد جامعه از ولایت فقیه اظهار کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نایب برحق منجی عالم بشریت(عج) است و اطاعت از معظم‌له واجب همگانی است.

وی گفت: شرط استمرار عزت ایران اسلامی تبعیت محض مسئولان نظام از رهنمودها و اوامر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب است و چنانچه کسی کوچکترین تردیدی در اظاعت محض از ولی فقیه داشته باشد نمی‌تواند عهده‌دار مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی شود.

ماموستا امین راستی تأکید کرد: حرکت در مسیر ولایت باعث جلوگیری از تشتت آراء در میان دست‌اندرکاران نظام شده و راه نفوذ دشمن را به واسطه برخی اختلاف‌نظرها می‌بندد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب