گرانی خرما، کام روزه داران را تلخ کرد

کد خبر: 34548
|
15:06 - 1392/04/22
نسخه چاپی
باتوجه به گفته های رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان مبنی بر عرضه خرما از هر کیلو ۳۵۰۰تا ۵ هزارتومان نرخ خرما در اصفهان تا ۸ هزارتومان افزایش داشته است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، خرما کالای شیرینی که فصل مصرف آن را می توان ماه مبارک رمضان عنوان کرد، بازار داغ این محصول در ماه مبارک رمضان حکایت از ضرورت وجود این محصول بر سفره افطار و سحر ایرانیان دارد اما آنچه که جای تامل دارد این است که با وجود اینکه امسال فصل برداشت این محصول مصادف با ماه رمضان شده بازار این محصول با صعود روز افزون نرخ آن روبرو است.

به طوری که رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان خبر از کاهش قیمت این محصول و پس از آن از ثبات قیمت این محصول از هر کیلو 3500 تا 5 هزارتومان خبر داد.

سید مصطفی بحق در این باره با تأکید بر نظارت مسئولان بر بازار این کالا گفت: کمبودی در زمینه خرما در ماه مبارک رمضان به وجود ندارد.

سخنان رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار اصفهان در شرایطی است که با گذری بر بازارها و مغازهای عرضه کننده این محصول خلاف این امر ثابت می‎شود به طوری که در برخی مراکز قیمت خرما تا 8 هزارتومان نیز گزارش شده است.

نبود ذخیره سازی مناسب از جمله مواردی است که بازار این کالا را با تب افزایش قیمت روبرو کرده است اما برخی مسئولان دلایل این افزایش قیمت را شوری آب و افزایش قیمت حامل‎های انرژی و کاهش برداشت و در نتیجه افزایش قیمت خرما عنوان کرده‎اند.

از نکاتی که همیشه در گرانی اجناس سهیم بوده است دست دلالان و واسطه گران است که منجر شده بازار داغ خرما را در ماه مبارک رمضان آشفته کند، به طوری که خرما از تولید کننده تا رسیدن به دست مصرف کننده با چندبرابر افزایش قیمت روبرو شود.

تقاضای زیاد خرما در این ماه از دیگر دلایل افزایش قیمت خرما است که عدم مدیریت صحیح بر بی‎سامانی این بازار تأثیر فراوانی داشته است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب