تأکید دانشگاه پیام نور بر حذف کنکور مقطع کارشناسی این دانشگاه

کد خبر: 34558
|
16:04 - 1392/04/22
نسخه چاپی
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: ملاحظات سازمان سنجش منعی بر حذف کنکور در مقطع کارشناسی پیام نور نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقداد محمودی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ملاحظات سازمان سنجش منعی بر حذف کنکور در مقطع کارشناسی پیام نور نیست، گفت: این دانشگاه با عنایت به تجربه و توانمندی بالای سازمان سنجش، درخواست خود را مبنی بر اصلاح دفترچه و پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی به این سازمان ارایه کرد و البته همانگونه که پیشتر اعلام شد، مسئولیت اجرایی این طرح به عهده سازمان سنجش است.

وی تاکید کرد: چنانچه ملاحظاتی در سازمان سنجش وجود دارد که مانع اجرای حذف کنکور در رشته‌های باقی‌مانده دانشگاه پیام نورمی‌شود دانشگاه می‌تواند در اجرای این کار مساعدت کند.

محمودی افزود: این دانشگاه در سال گذشته کنکور را در مقطع کارشناسی در نخستین اقدام برای پنج هزار رشته محل حذف کرد و در اقدام بعدی خواستار حذف کنکور در کل رشته محل‌های کارشناسی یعنی 10 هزار رشته محل است.

وی خاطر نشان کرد: این حرکت ارزشمند در راستای اجرای قانون حذف کنکور مصوب سال86 صورت گرفته و مقرر شده بود که تا سال 92 اجرایی شود که بحمدلله در همین سال 92 حداقل برای کل رشته محل‌های کارشناسی دانشگاه پیام نور مقدور شده است.

به گفته مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور، اعضای کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو عموما موافقت خود را با طرح حذف کنکور پیام نور اعلام کرده‌اند و این اقدام پیام نور مورد استقبال نمایندگان مجلس خصوصا اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گرفته است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها