مخالفت مورینیو با روزه داری

کد خبر: 34560
|
16:07 - 1392/04/22
نسخه چاپی
 ژوزه مورینیو در روزگار هدایت اینتر با روزه‌داری بازیکنان مسلمان مقابله کرد و حتی به این خاطر سولی مونتاری،‌ بازیکن غنایی نرآتزوری را که به روزه گرفتن اصرار داشت، از ترکیب اصلی کنار گذاشت و نیمکت‌نشین کرد.

همزمان شدن ماه مبارک رمضان با تمرین آمادگی تیم‌های اروپایی برای بازیکنان مسلمان به چالشی بزرگ تبدیل شده است.

کولو توره، مدافع ساحل‌عاجی لیورپول که اخیرا به این تیم پیوسته است، روزه گرفتن را در فصل آماده‌سازی پیش فصل بسیار سخت می‌داند، با این حال اصرار دارد که این تکلیف الهی را انجام دهد.

توره در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه لیورپول عنوان کرد: ایمان به خدا هر غیرممکنی را ممکن می‌کند. همزمان شدن ماه مبارک رمضان با فصل آمادگی چالش بزرگ برای بازیکنان به شمار می‌آید. با این حال احساس قدرت می‌کنم و با ایمانی که دارم می‌خواهم این مرحله را پشت سر بگذارم.

او افزود: برای این که روزه روی عملکردم تاثیر نگذارد، برنامه تغذیه خود را بهتر می‌کنم و از پزشک تیم مشاوره می‌گیرم. پنج روز اول ماه مبارک رمضان برای یک بازیکن که در تمرین شرکت می‌کند، سخت است اما بعد از آن بدن عادت می‌کند. از نظر ذهنی و بدنی در شرایط خوبی به سر می‌برم و فکر نمی‌کنم که مشکلی پیش بیاید.

سایت "گاروپا کالچو"ی ایتالیا هم به نقل از باشگاه اینتر نوشت که سران این باشگاه با روزه‌داری بازیکنان مسلمان این تیم در ماه مبارک رمضان مشکلی ندارند که این به نوعی مخالفت با قوانین سخت‌گیرانه ژوزه مورینیو در زمان حضورش در این تیم ایتالیایی است. زمانی که ژوزه مورینیو در اینتر مربیگری می‌کرد، با روزه‌داری بازیکنان مسلمان این تیم مقابله کرد و حتی به این خاطر سولی مونتاری،‌ بازیکن غنایی نرآتزوری را که به روزه گرفتن اصرار داشت، از ترکیب اصلی کنار گذاشت و نیمکت‌نشین کرد.

فرانکو کومبی، رییس کادر پزشکی اینتر گفت: باشگاه اینتر به اعتقاد و باور بلفوضیل، بازیکن مسلمان الجزایری خود احترام می‌گذارد و نمی‌تواند مانع از روزه گرفتن او شود اما باید اعتراف کرد که همزمان شدن ماه رمضان با فصل تابستان شرایط را برای یک بازیکن سخت می‌کند؛ چرا که او به هنگام ظهر به مایعات زیادی احتیاج دارد.

بلفوضیل الجزایری چند روز پیش از پارما جدا شد و به اینتر پیوست. او بارها اعلام کرده است که بازیکنی پایبند به اسلام است و می‌خواهد در ماه مبارک رمضان روزه بگیرد. او همواره بعد از گل زدن سجده شکر به جای می‌آورد.
 
منبع:ایسنا

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب