۳ عامل اخلال در سخنرانی لاریجانی به کمیسیون امنیت ملی معرفی شدند

کد خبر: 35101
|
19:25 - 1392/04/23
نسخه چاپی
 تسنیم نوشت:

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از قرائت خلاصه گزارش ۹ صفحه‌ای کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد و آن را نتیجه دو هزار ساعت تحقیق و بررسی دانست.
 سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که جلسه امروز این کمیسیون با ارائه گزارش عباس عراقچی معاون وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه از تحولات مصر آغاز شد.
وی با اشاره به تحولات اخیر مصر و حضور ارتش در صحنه سیاسی و برکناری رئیس ‌جمهور قانونی و تشکیل دولت جدید، گفت: جمهوری اسلامی به‌طور فعال در پی بهبود شرایط در مصر است و معتقدیم باید به خواست مردم توجه و احترام گذاشته شود.
نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اعمال خشونت را محکوم می‌کند و تلاش خود را جهت حل مشکل به کار خواهد گرفت.
وی در ادامه افزود: عراقچی در این جلسه گزارشی از سفر خود به میانمار ارائه کرد و ‌در ادامه جلسه، کمیته امنیت، طرح همترازی و ارزیابی مدارک دریانوردی را مطرح کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه افزود: محسنی عضو کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که این کمیته طرح مذکور را رد کرد و کمیسیون نیز بر همین اساس با اکثریت آراء آن را رد کرده است.
نقوی‌حسینی ادامه‌ داد: در این نشست همچنین لایحه موافقتنامه همکاری بین وزارت کشور ایران و وزارت کشور روسیه در صحن کمیسیون با اکثریت آرا تصویب شد.
وی همچنین یادآور شد: لایحه موافقتنامه دو‌جانبه همکاری‌های فرهنگی و علمی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اوگاندا نیز در کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی تصویب شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در ادامه جلسه اصلاحیه نهایی لایحه حریم حفاظتی - امنیتی اماکن و تأسیسات کشور تصویب شد.
نقوی‌حسینی در ادامه افزود: براساس مصوبه ماده 6 این لایحه، دستگاه‌های اجرایی مربوطه مکلفند حقوق متعلقه اعلامی را با رعایت قانون نحوه خرید و تملک‌ اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت مصوب 17/11/1358 شورای انقلاب جمهوری اسلامی به قیمت روز حداکثر ظرف 18 ماه پرداخت کنند.
وی خاطر‌نشان‌ کرد: بر اساس تبصره این ماده نیز، تملک و تصرف املاک مذکور پس از پرداخت نقدی حقوق مالکانه امکان‌پذیر است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: در ادامه این جلسه، خلاصه‌ای از گزارش 9 صفحه‌ای کمیته بررسی حادثه 22 بهمن قم قرائت شد.
نقوی‌حسینی تصریح‌ کرد: گزارش مذکور خلاصه‌ای از حدود دو هزار ساعت تحقیق و بررسی و از چند صفحه اسناد، مدارک،‌ گزارشات و تحلیل محتوا ارائه شده است.
وی در پایان یادآور شد: هنگام قرائت گزارش مذکور، نمایندگان دیگری نیز در جلسه حضور حضور داشتند.
در این گزارش سه تن از عوامل اصلی حادثه حمله به علی لاریجانی رئیس مجلس و اخلال در سخنرانی وی در مراسم 22 بهمن سال گذشته، معرفی شده‌اند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد