قرائت گزارش حادثه قم در کمیسیون امنیت

کد خبر: 35102
|
19:25 - 1392/04/23
نسخه چاپی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از قرائت خلاصه گزارش ۹ صفحه‌ای کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد و آن را نتیجه دو هزار ساعت تحقیق و بررسی دانست.
به گزارش افکارنیوز، سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که جلسه امروز این کمیسیون با ارائه گزارش عباس عراقچی معاون وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه از تحولات مصر آغاز شد. وی با اشاره به تحولات اخیر مصر و حضور ارتش در صحنه سیاسی و برکناری رئیس ‌جمهور قانونی و تشکیل دولت جدید، گفت: جمهوری اسلامی به‌طور فعال در پی بهبود شرایط در مصر است و معتقدیم باید به خواست مردم توجه و احترام گذاشته شود.

نقوی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اعمال خشونت را محکوم می‌کند و تلاش خود را جهت حل مشکل به کار خواهد گرفت. به گفته نقوی همچنین در این جلسه، عراقچی گزارشی از سفر خود به میانمار ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ادامه جلسه، کمیته امنیت طرح همترازی و ارزیابی مدارک دریانوردی را مطرح کرد. وی افزود: آقای محسنی اعلام کرد که کمیته متبوعش طرح مذکور را رد کرد و کمیسیون نیز بر همین اساس با اکثریت آراء آن را رد کرد.

نقوی ادامه داد: در این نشست همچنین لایحه موافقتنامه همکاری بین وزارت کشور ایران و وزارت کشور روسیه در صحن کمیسیون با اکثریت آرا تصویب شد. وی همچنین متذکر شد: لایحه موافقتنامه دو جانبه همکاری‌های فرهنگی و علمی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اوگاندا نیز در کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ادامه جلسه اصلاحیه نهایی لایحه حریم حفاظتی - امنیتی اماکن و تأسیسات کشور تصویب شد.

نقوی توضیح داد: مطابق مصوبه ماده ۶ این لایحه، دستگاه‌های اجرایی مربوطه مکلفند حقوق متعلقه اعلامی را با رعایت قانون نحوه خرید و تملک‌ اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت مصوب ۱۷/۱۱/۱۳۵۸ شورای انقلاب جمهوری اسلامی به قیمت روز حداکثر ظرف ۱۸ ماه پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد که بر اساس تبصره این ماده نیز، تملک و تصرف املاک مذکور پس از پرداخت نقدی حقوق مالکانه امکان‌پذیر است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در ادامه این جلسه، خلاصه‌ای از گزارش ۹ صفحه‌ای کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم قرائت شد.

نقوی تصریح کرد: گزارش مذکور خلاصه‌ای از حدود دو هزار ساعت تحقیق و بررسی و از چند صفحه اسناد، مدارک،‌گزارشات و تحلیل محتوا ارائه شده است. وی در پایان این نکته را نیز توضیح داد که در هنگام قرائت گزارش مذکور، نمایندگان دیگری هم از مجلس حضور داشتند.

شنیده شده در این گزارش سه تن از عوامل اصلی حادثه حمله به علی لاریجانی رئیس مجلس و اخلال در سخنرانی وی در مراسم ۲۲ بهمن سال گذشته، معرفی شده‌اند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد