حضور زنان در ارتش پاکستان

کد خبر: 35548
|
14:38 - 1392/04/24
نسخه چاپی
ارتش پاکستان یکی از قدرتمندترین و ارزشمندترین نهادهای این کشور به شمار می‌رود که تاکنون توانسته بیش از ۴۰۰۰ زن را جذب بخش‌های مختلف خود کند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، پاکستان کشوری است که از همان ابتدا اهمیت زیادی برای نیروی نظامی قائل بود و با توجه به فرهنگ شبه‌قاره که هر شغلی نسل در نسل ادامه دارد عضویت در ارتش نیز پیشه خانوادگی بسیاری از خانواده‌های اصیل پاکستانی است.

بنابراین در خیلی از خانواده‌های پاکستانی تمام اعضا عضو ارتش هستند و اگر یکی از اعضای چنین خانواده‌ای نخواهد به طور مستقیم اسلحه به دست بگیرد و شغلی مانند پزشکی، مهندسی یا مکانیکی را دوست داشته باشد می‌تواند پزشک یا مهندس ارتش شود.

این در حالی است که زنان نیز از این قافله عقب نماندند و از همان ابتدای تشکیل کشور پاکستان در سال 1947، وارد عرصه نظامی این کشور شدند.

بیشتر زنان عضو ارتش پاکستان در خانواده‌هایی پرورش می‌یابند که در سنین نوجوانی به دانشکده ارتش رفته و بعد از فارغ‌التحصیل شدن بنا به علاقه خود به نیروی هوایی، زمینی یا دریایی می‌پیوندند.

این در حالی است که زنان ارتشی در پاکستان هر روز در حال افزایش دامنه توانایی‌های خود و پا گذاشتن به عرصه‌های جدید رزمی و نظامی می‌باشند.

چند روز پیش، اولین گروه زنان چترباز نیروی زمینی ارتش مأموریت آزمایشی خود را با موفقیت به پایان رساندند و از این پس ارتش پاکستان دارای زن چترباز نیز خواهد بود.

تعداد زنان چتر‌باز ارتش 24 نفر است که با فرود آمدن از بالگرد افتخار تازه‌ای را برای ارتش پاکستان به ارمغان آوردند.

زنان چتر‌باز ارتش مأموریت‌هایی چون درگیری با دشمن در حین فرود، محاصره دشمن بعد از فرود و انجام عملیات ضربتی بعد از شناسایی دقیق دشمن فرضی را با موفقیت به پایان رساندند.

هم اکنون حدود 4000 هزار زن در نیروهای مسلح این کشور خدمت می‌کنند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب