پیش گویی قرآن از حاکمیت اسلام بر کره زمین

کد خبر: 35553
|
14:42 - 1392/04/24
نسخه چاپی
 
 مفسر قرآن کریم با بیان اینکه قرآن فراگیری و حاکمیت اسلام بر سراسر کره زمین را پیشگویی کرده است، گفت: خداوند برای تحقق این موضوع رهبر و مکتب لازم را ذخیره و آماده کرده است اما هنوز آمادگی و نیروی اسلام شناس کافی در ما وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن کریم در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی به بیان ویژگی ها و برکات قرآن کریم پرداخت و اظهار کرد: قرآن وسیله ای برای بصیرت، بینش و حکمت است.

وی ادامه داد: انسانی که با قرآن مأنوس است به دلیل کسب بصیرت، فریب ظواهر را نمی خورد؛ او فریب سخنرانی، شعار دادن، گریه کردن، قسم خوردن، مسجد ساختن و ... را نمی خورد زیرا کلام خدا و داستان های حقیقی ای که از گریه ها، قسم ها و شعارهای دروغین در قرآن مطرح شده است را دریافت کرده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه گاهی اوقات انسان شناخت کافی نسبت به خودش هم ندارد، ابراز کرد: قرآن به عنوان کتابی بصیرت دهنده مرگ را ملاک تشخصیص افراد معرفی می کند؛ به اینصورت که انسان های پاک و صادق هراسی از مرگ ندارند از این رو این می تواند ملاکی برای شناخت انسان باشد.

مفسر قرآن کریم بیان کرد: یکی از برکات قرآن، روایت تاریخ حق و واقعی است در حالیکه حق یا باطل بودن سایر کتاب های تاریخ را نمی توان تشخیص داد؛ قرآن داستان هایی راستین، حقیقی و بیدار کننده را عنوان می کند تا انسان زندگی خودش را با آن ها مقایسه و از آن ها درس بگیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های قرآن، پیش گویی های این کتاب مقدس است که بارها انسان را از رویدادهای آینده مطلع کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به 20 زبان اما انجیل به 2 هزار زبان ترجمه شده است، ابراز کرد: ما باید به تعداد لازم روحانی و اسلام شناس برای کشورها مختلف دنیا تربیت کنیم بنابر این خانواده ها اگر فرزند علاقه مند به اسلام و دین دارند، او را حمایت کنند تا در عرصه طلبگی وارد شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بیان کرد: ما تنها عارفی که از راه فقه به عرفان دست یابد را قبول داریم و به جز فقه، هیچ سیر و سلوکی را نمی پذیریم؛ از این رو افرادی که ادعای پیشگویی و کف خوانی دارند انسان هایی دروغگو و کلاهبردار هستند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب