کوفی عنان خواستار اصلاح ساختار شورای امنیت و مشارکت ایران در ژنو۲ شد

کد خبر: 35556
|
14:44 - 1392/04/24
نسخه چاپی
دبیرکل سابق سازمان ملل ضمن انتقاد از ساختار کنونی شورای امنیت سازمان ملل خواستار اصلاح این ساختار شد و بر لزوم مشارکت ایران در اجلاس ژنو -۲ تاکید کرد.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم؛ کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل از ساختار کنونی شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد و ساختار فعلی این شورا را برای دهه های 90 و دوهزار میلادی قابل قبول دانست اما به گفته وی اکنون که جمعیت هند به بیش از یک میلیارد نفر می رسد چگونه می شود این کشور حتی یک کرسی در این شورا ندارد؟

وی که در مراسم جشنی به مناسبت انتشار کتاب جدیدش سخن می گفت، افزود: چرا آفریقا و آمریکلای لاین نیز نباید در این شورا عضو داشته باشند؟

وی که تا چندی پیش سمت نمایندگی سازمان ملل برای حل بحران در سوریه را هم در دست داشت گفت: نباید ان چه در سوریه روی می دهد را مسئولبتش را به صورت کامل متوجه سازمان ملل کرد.

دبیرکل سابق سازمان ملل گفت: متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل اکنون تنها درحال تامین خواسته های کشورهای بانفوذ در جهان است و این مساله هرگز قابل پذیرش نیست.

این فرستاده سابق سازمان ملل برای پیگیری بحران داخلی سوریه تاکید کرد؛ مخالفان سوریه به دلیل حمایت هر کشوری از یک گروه خاص از مخالفان دچار گسست و شکاف بزرگ نظامی و سیاسی شده است درحالی که این امر نه تنها به حل مشکل کمک نمی کند بلکه در گسترش آن تاثیر هم خواهد داشت.

کوفی عنان در پایان هم ابراز امیدواری کرد هرچه سریع تر اجلاس ژنو – 2 برای بررسی بحران سوریه تشکیل شود و تاکید کرد در این اجلاس حضور و مشارکت ایران مساله ای بسیار مهم است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب