فضیلت گفتن’بسم الله الرحمن الرحیم’

کد خبر: 38811
|
15:34 - 1392/04/30
نسخه چاپی
یکی از اذکار نیکو و بسیار سفارش شده در روایات، بی شک «بسم الله الرحمن الرحیم» می باشد، چنانکه پیامبر (ص) تبلیغ خود را با این نام آغاز نمود و حضرت نوح برای رهایی از امواج خروشان به همراهان خود دستور داد تا نام خداوند را بر زبان جاری نمایند تا از آن خطر رهایی یابند.

 

 

به گزارش مرصاد به نقل از قدس انلاین، مصطفی لعل شاطری اظهار داشت: در فضیلت بسم الله، از رسول اکرم (ص) روایت شده است که فرموده اند: وقتی معلمی به کودکی بگوید: بگو بسم الله الرحمن الرحیم، و او هم بگوید، خداوند متعال دستور می دهد تا برای آن کودک و پدر و مادرش و معلمش برائت آزادی از آتش دوزخ نوشته شود. (نور الثقلین، ج ۱: ۷)

فرار شیطان
همچنین از امام صادق (ع) نقل شده است که: وقتی به خانه ات داخل شدی بگو: بسم الله و بالله، و به اهل خانه سلام کن و اگر کسی در خانه نباشد بگو: «بسم الله و سلامٌ علی رسوله و علی اهل بیته و السلام علینا و علی عبادالله الصالحین» پس وقتی این را گفتی (و با بسم الله داخل شدی)، شیطان از خانه ی شما فرار می کند. (مشکاة الأنوار: ۳۴۱)

حورالعینی منحصر به فرد!
در روایتی دیگر از رسول خدا (ص) آمده است که حضرت فرمودند: هر کس «بسم الله الرحمن الرحیم» را بخواند، خداوند متعال در بهشت برای او هفتاد هزار قصر یاقوت سرخ بنا خواهد کرد، و در هر قصر هزار خانه از لؤلؤ سفید و در هر خانه هزار تخت از زیرجد سبز و درون هر تختی هفتاد هزار فرش از سُندس و استبرق، و بر روی هر آن تخت زوجه ای از حورالعین می باشد که بر گونه ی راستش نوشته شده است: محمد رسول الله، و در گونه ی چپش نوشته شده است: علی ولی الله و بر پیشانیش حسن و چانه اش حسین نوشته شده و بر لبهایش بسم الله الرحمن الرحیم.

راوی می گوید عرض کردم: یا رسول الله؛ این کرامت از آن کیست؟
پیامبر (ص) فرمود: برای کسی است که با احترام و تعظیم بگوید: «بسم الله الرحمن الرحیم». (البرهان، ج۱: ۴۳؛ آمالُ الواعظین، ج۱: ۹، ۱۱)

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد