مصری

کرمانشاه 10 سال از استان های دیگر عقب است

کد خبر: 39989
|
18:47 - 1392/05/01
نسخه چاپی
کرمانشاه 10 سال از استان های دیگر عقب است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است، کرمانشاه حداقل 10 سال از استان های دیگر عقب مانده و تلاش های صورت گرفته نتوانسته این شکاف عمیق را آنطور که باید پر کند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی معتقد است، کرمانشاه حداقل 10 سال از استان های دیگر عقب مانده و تلاش های صورت گرفته نتوانسته این شکاف عمیق را آنطور که باید پر کند.

به گزارش اسلام آباد خبر عبدالرضا مصری در آستانه روز ملی کرمانشاه در گفتگویی با اشاره به پیشینه درخشان کرمانشاه در سالهای دور، گفت: استان ما از دیرباز مرکز پنج استان غرب و مرکز اقتصادی غرب ایران بوده، اما چند چیز آرام آرام کرمانشاه را از جایگاه واقعی اش دور کرد.

وی تیره شدن روابط با کشور عراق در سال های قبل از انقلاب و به دنبال آن قطع ارتباطات و بن بست شدن کرمانشاه که حتی در سال های اخیر هم ادامه یافته است، را از مهترین دلایل لطمه خوردن استان کرمانشاه دانست.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال های پس از انقلاب نیز شاهد نا امنی در مرزها و پس از آن هشت سال جنگ تحمیلی بودیم که باعث تخریب بیش از پیش کرمانشاه شد.

مصری یادآوری کرد: از آنجابیکه سرمایه گذاران نیز محلی امن و آرام برای سرمایه خود در نظر می گیرند، بسیاری از سرمایه های استان نیز در همان سال های جنگ از کرمانشاه خارج شد و پس از آن نیز تلاش چندانی برای بازگشت سرمایه صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: در تمام سال هایی که کرمانشاه درگیر جنگ بود و امکانات آن تخریب می شد، استان های دیگر با دلار هفت تا 30 تومانی، در حال توسعه و سرمایه گذاری بودند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در سال های پس از جنگ نیز بازسازی کامل در استان کرمانشاه صورت نگرفت، اظهار داشت: در این سال ها آنچه که از دست دادیم کامل بازسازی نشد و استان ما 10 سالی از استان های دیگر عقب ماند.

مصری معتقد است فاصله با استان های دیگر چندان معنادار و عمیق است که علی رغم تلاش های صورت گرفته هنوز ترمیم نشده است.

وی ادامه داد: در سال های اول پس از جنگ نیز مسئولین ارشد استان بیشتر خود را درگیر مسائل سیاسی کردند و به دنبال احیا جایگاه واقعی کرمانشاه و جایگزینی منابع از دست رفته آن نبودند.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، با اعلام اینکه بخشی از مشکلات فعلی استان نیز ناشی از عوامل داخلی کرمانشاه است، گفت: در کرمانشاه فرهنگ و هنر کار کردن مثل سایر استان های دیگر جا نیفتاده و بیشتر مردم برای کار کردن دنبال میز می گردند.

نماینده کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر مردم ما خوب کار کردن را یاد بگیرند قطعا سرمایه ها به داخل استان سرازیر خواهد شد و شاهد توسعه بیش از پیش کرمانشاه خواهیم بود.

مصری در ادامه با اشاره به پتانسیل های موجود در استان کرمانشاه، یادآوری کرد: در بسیاری از استان های همجوار از امکانات ساده تر ثروت و صادرات ایجاد می شود و ما از منابع طبیعی غنی مان به خوبی استفاده نکرده ایم.

وی معتقد است باید با کمک رسانه ها فرهنگ کار  و توسعه بین مردم استان رایج شود و این کار نیازمند همکاری و هم فکری همه بخش های مختلف است.

این نماینده مجلس افزود: نمیاندگان مجلس نیز وظیفه دارند در برنامه های توسعه ای، امکانات و مزایای بیشتری برای استان کرمانشاه جذب کنند تا بیش از پیش به سمت توسعه و اشتغال پایدار پیش برویم.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد