چارچوب اختیارات وزیر دادگستری در قوه مجریه و قضاییه باید مشخص شود

کد خبر: 40040
|
02:01 - 1392/05/02
نسخه چاپی
عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: باید چارچوب اختیارات وزیر دادگستری در قوه مجریه و قضاییه مشخص شود تا قوه مقننه بداند که درباره چه مشکلاتی باید از وزیر دادگستری سوال کند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم اصفهان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران سابقه لایحه اختیارات وزیر دادگستری اظهار داشت: براساس اصل 160 قانون اساسی اختیارات وزیر دادگستری باید مشخص شود و اکنون به دلیل عدم مشخص بودن اختیارات وزیر این ماده قانونی مسکوت مانده است.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ادامه داد: وزیر دادگستری تنها وزیری است که سه قوه درباره آن اظهار نظر می‌کنند با این وجود این وزیر کم‌کارترین و کم مسئولیت‌ترین وزیر در قانون است.

وی گفت: وزیر دادگستری باید در قوه قضاییه پاسخگو باشد همچنین باید وی درباره سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضاییه اظهار نظر کند که متأسفانه در حال حاضر این اختیار را ندارد.

ابوترابی تصریح کرد: باید چارچوب اختیارات وزیر دادگستری در قوه مجریه و قضاییه مشخص شود تا قوه مقننه بداند که درباره چه مشکلاتی باید از وزیر دادگستری سوال کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر لایحه اختیارات وزیر دادگستری در کمیسیون حقوقی قضایی اعلام وصول شده ولی هنوز در نوبت رسیدگی قرار ندارد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد