نماینده کرمانشاه:

انجام کار فرهنگی گسترده در استان بر هر کار دیگری مقدم است

کد خبر: 41002
|
14:44 - 1392/05/03
نسخه چاپی
انجام کار فرهنگی گسترده در استان بر هر کار دیگری مقدم است
یک نماینده مجلس معتقد است، انجام کارهای فرهنگی وسیع در استان کرمانشاه، بر هر کار دیگری مقدم است.
 
یک نماینده مجلس معتقد است، انجام کارهای فرهنگی وسیع در استان کرمانشاه، بر هر کار دیگری مقدم است.

سید سعید حیدری طیب به مناسبت "روز ملی کرمانشاه" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، گفت: استان ما زمانی استان پنجم کشور بود و مرکزیت غرب ایران را داشت، اما بنا به دلایلی جایگاه پیشین خود را از دست داد.

وی هشت سال جنگ تحمیلی را از مهمترین دلایل عقب ماندن کرمانشاه از توسعه، عمران و آبادانی دانست و ادامه داد: در این هشت سال صرف نظر از اینکه استان ما بارها مورد بمباران دشمن قرار گرفت و بسیاری از بخش های آن تخریب شد، سرمایه گذاران نیز سرمایه های خود را از استان خارج کردند.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، در سال های جنگ تحمیلی بودجه عمرانی که باید صرف کرمانشاه می شد در استان های دیگر به مصرف رسید و در حالی که کرمانشاه مورد تخریب ناشی از جنگ قرار می گرفت استان های دیگر در حال توسعه و ساخت و ساز بودند.

حیدری طیب اظهار داشت: پس از جنگ نیز سرمایه گذاران و نخبگان دیگر تمایلی برای ماندن در کرمانشاه نداشتند و به استان های دیگر و حتی خارج از کشور مهاجرت کردند.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه در سال های جنگ مظلوم و محروم واقع شد، خاطرنشان کرد: پس از جنگ نیز امتیازی برای محرومیت زدایی از کرمانشاه و حمایت از مردم این استان در نظر گرفته نشد و حتی بسیاری از شهرهای ما نیز به عنوان شهر جنگی معرفی نشدند.

نماینده کرمانشاه با انتقاد از وضعیت فرهنگی موجود هم یادآوری کرد: به فرهنگ کرمانشاه هم آنطور که باید بها داده نشد و علی رغم اینکه کرمانشاه استانی با فرهنگ های مختلف و اصیل بود امروز جایگاه فرهنگی مناسبی ندارد.

حیدری طیب تصریح کرد: امروز بسیاری از روستاهای ما از پوشش شبکه های تلویزیونی محرومند و در برخی شهرها کتابخانه و فرهنگسرای مناسب وجود ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به راهکارهایی برای برون رفت کرمانشاه از وضعیت موجود و احیاء جایگاه واقعی استان، اظهار داشت: باید زمینه و امکاناتی فراهم شود که سرمایه گذاران برای حضور در استان راغب شود.

حیدری طیب ادامه داد: باید به بخش فرهنگ نیز توجه ویژه ای شود و پیش از هر کاری اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد