شب قدر، شب بیدار شدن از خواب غفلت است نه بیدار ماندن

کد خبر: 43304
|
13:12 - 1392/05/08
نسخه چاپی
شب قدر، شب بیدار شدن از خواب غفلت است نه بیدار ماندن
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: شب قدر شبی است که ما مسلمانان باید بیدار شویم نه اینکه بیدار بمانیم، در این شب کارهای گذشته خود را مرور کرده و بد خوب آنها را سوا کنیم و برای گناهانمان طلب مغفرت کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: شب قدر شبی است که ما مسلمانان باید بیدار شویم نه اینکه بیدار بمانیم، در این شب کارهای گذشته خود را مرور کرده و بد خوب آنها را سوا کنیم و برای گناهانمان طلب مغفرت کنیم.

حجت الاسلام محمد آفتابی در گفتگو با مهر گفت: به واسطه نزول کتاب آسمانی قرآن بر قلب پیامبر این شب بسیار ارزشمند است و یک سوره کامل با آیه های کوتاه در کتاب قرآن از این شب آمده است.

وی گفت: عبادت در شب قدر با 80 سال عبادت و هزاران ماه دعا و نماز، برابری می کند.

وی ادامه داد: همانطور اگر در دنیای عادی ما گفته شود تجارت در یک ماه برابری می کند با سودی صد ساله، آیا حاضر هستیم که این تجارت را انجام ندهیم؟ عبادت در این شب ها هم نیز به این صورت است آیا ما حاضر هستیم که بزرگی این شب ها را از دست دهیم پس باید قدر این شب ها را بدانیم و بیهوده آن را سپری نکنیم.

وی افزود: در قرآن آمده است که ما آسمان را به عنوان سقفی با پایه های نامرئی قرار داده ایم، زمین را مانندی فرشی برای بشریت پهن کرده ایم و خورشید و ماه را نیز مانند نور و گرما آفریده یم اما در زمان قیامت این ها 180 درجه تغییر می کنند، آسمان و سقف و ستون های نامرئی شکاف می خورند، خورشید تاریک می شود، زمین می لرزد و هرچه بر روی ان باشد می بلعد، پس همه اینها انسان را می ترساند و بدن آن را به لرزه می اندازد.

آفتابی اضافه کرد: همانطور که گفته شده است وقتی قرآن به پیامبر اسلام نازل شد، پیشانی پیامبر عرق کرد، و اگر این کتاب بر کوه نازل می شد آن را متلاشی می کرد.

وی ادامه داد: عبادت در شب قدر آنقدر ارزشمند است که با کلام نمی توان گفت،چرا که این شب شب نزول کتابی مثل قرآن بوده و عبادت در این شب بسیار ارزشمند است.

آفتابی، در خصوص کارهایی که در شب های قدر باید انجام داد گفت: شیطان در قل و زنجیر است، و اگر کسی باشد که در این شب گناه کند توانسته دست شیطان را نیز از پشت ببندد، پس نباید روح و جسم خود را به گناه آلوده سازیم، دعاهای خود را از ته قلب بخوانیم، و بدانیم باید آتشی بزرگ روشن کنیم و تمام گناه هایی را که در ایام گذشته انجام داده ایم در آن آتش بسوزانیم، دوستی و محبت را تقویت کنیم و با دعا آینده ای یک ساله مثبت رقم بزنیم.

وی در رابطه با بیدار ماندن در شب های قدر گفت: بیداری باید به صورت وصل بیداری در شب و وصل به اذان باشد نه اینکه سر شب بیدار بمانیم، تا اذان صبح دعا و نیایش کنیم، قران بر سر خود بگذاریم مدام با خدای خود بگوییم الهی العفو الهی العفو.

آفتابی، در رابطه با سالروز بزرگداشت شیخ اشراق شهاب الدین سهرودی  گفت: ایشان به جز پرداختن به فلسفه نیمی از عمر خود را به مناجات و راز و نیاز با خداوند پرداختند، و روزها روزه می گرفتند و بعد از هفته ها افطار می کردند.

وی افزود: روح و جسم ایشان با دیگر مردم عادی تفاوت داشت، راز نیاز هایی ایشان نیز از ته دل بود و اراده ای قوی تر از کوه داشتند، و تحمل این سختی هایی که به جسم خود دانند زمینه ای شد که عمری کوتاه داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان گفت: همانطور که حضرت علی(ع) فرموده اند، اگر تمام پرده های عالم جلوی چشمانم کنار رود، ذره ای بر یقین من نه اضافه نه کم خواهد شد و یقینا این نشان دهنده این است که حضرت علی (ع) به یقین کامل رسیده اند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد