امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با اسلام آباد خبر :

مردم در روز قدس حماسه سیاسی دیگری خلق کنند

کد خبر: 43766
|
11:49 - 1392/05/09
نسخه چاپی
مردم در روز قدس حماسه سیاسی دیگری خلق کنند
امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به چرایی تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خمینی (ره) از لزوم خلق یک حماسه سیاسی دیگر توسط مردم مسلمان ایران در روز قدس خبر دادند.
 
 


به گزارش اسلام آباد خبر ، امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با  خبرنگار این پایگاه در رابطه باحضور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت:روز قدس از یادگارهای حضرت امام(ره) است و به این دلیل در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان قرار گرفته است تا تمام مسلمانان از قدس شریف دفاع کنند و حق فراموش شده مسلمانان را بستانند.

ناراحتی استکبار جهانی از روز قدس

حجت الاسلام ابطحی افزود: حضرت امام قبل از انقلاب از همان سال 42 ،هم علیه شاه صحبت میکردند و هم به شدت علیه اسراییل صحبت مینمودند. ایشان علت تمام بدبختی های جهان اسلام را امریکا و اسراییل میدانستند و امام (ره) دغدغه دفاع از حق فلسطین و مردم فلسطین و قدس شریف داشتند و آن را وظیفه ی عمومی همه ی مسلمانان می دانستند.

وی ادامه داد: وقتیکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید مجال بهتری ایجاد شد تا با تشکیل حکومت اسلامی در ایران خیلی بهتر از حق و آرمان فلسطین دفاع کرد،خصوصا که امام رضوان الله تعالی علیه شنیدند که با میانجی گری امریکا و در حقیقت اجبار امریکا رئیس جمهور وقت مصر یعنی انور سادات به پای میز مذاکره کشانده شده است و قرارداد ننگین کمپ دیوید را با اسراییل امضا نموده اند از این پس امام عزم شان برای مبارزه با امریکا و دفاع از آرمان قدس و فلسطین جدی شد و به تعبیر اینکه فلسطین پاره ی تن اسلام است را به کار بردند. 

ایشان با اشاره به اینکه امام برای دفاع از مظلومیت فلسطینیان روز جمعه ی آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند گفت: هدف امام(ره)  این بود که مسلمانان بتوانند در یک روز خشم و انزجار خودشان را از رژیم غاصب صهیونیستی ابراز نمایند، و به حمدلله این مساله کم کم جهانی شد و نه تنها در ایران و کشورهای اسلامی بلکه حتی در اروپا و امریکا روز قدس جایگاه خودش را پیدا کرده است و استکبار جهانی به شدت از این قضیه ناراحت است.

 خلق حماسه سیاسی در روز قدس

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: همانظور که مقام معظم رهبری فرمودند سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ، گوشه ای از حماسه سیاسی با حضور مردم در انتخابات که به کامل ترین وجه و زیباترین وجه آن و در حدی که ممکن بود یک انتخابات ، هم سالم، هم با نشاط برگزار بشود ،خلق شد وهمه ی جهان دیدند حرف ولی امر مسلمین به کرسی نشست .

وی افزود: حماسه سیاسی دیگری که در پیش داریم شرکت در راهپیمایی روز قدس است. همانطور که پیشتر مردم با شرکت در راهپیمایی روز قدس به دفاع از قدس شریف و مردم فلسطین به صحنه آمدند و خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی، امریکا و اسراییل و اکناف آنها اعلام نمودند امسال هم با لبیک به فرمان ولی امر مسلمین حماسه سیاسی دیگری را خلق خواهند کرد انشاالله.

ایشان در پایان گفت: مطمئنا مردم ولایت مدار اسلام آباد غرب نیز با لبیک به فرمان ولی امر مسلمین در این راهپیمایی به نحو احسن و با نشاط و باشکوه شرکت خواهند نمود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد