سه نماینده ای که به تحریم ایران "نه" گفتند

کد خبر: 44655
|
15:55 - 1392/05/11
نسخه چاپی
واکنشهای متفاوتی به تصویب طرح تحریمی جدید علیه آمریکا در مجلس نمایندگان مطرح شده است. معاون وزیر خارجه روسیه به انتقاد از این اقدام پرداخته و واکنش ایران به این موضوع مورد توجه سایر رسانه ها قرار گرفته است. اما در این میان سه چهره جمهوری خواه که در مجلس نمایندگان شهره هستند، به تحریم جدید نه گفته اند.
به گزارش  اسلام آباد خبر به نقل از تابناک، واکنشهای متفاوتی به تصویب طرح تحریمی جدید علیه آمریکا در مجلس نمایندگان مطرح شده است. معاون وزیر خارجه روسیه به انتقاد از این اقدام پرداخته و واکنش ایران به این موضوع مورد توجه سایر رسانه ها قرار گرفته است. اما در این میان سه چهره جمهوری خواه که در مجلس نمایندگان شهره هستند، به تحریم جدید نه گفته اند.

به گزارش تابناک، روز چهارشنبه مجلس نمایندگان آمریکا با 400 رای موافق در برابر 20 رای مخالف تحریم های جدید بر علیه ایران در راستای قطع کامل صادرات نفت را تصویب کرد.

در میان 20 نماینده آمریکایی که به این طرح تحریمی نه گفته اند 17 دموکرات و تنها سه جمهوری خواه وجود دارد، سه جمهوری خواهی که بر خلاف روال جا افتاده در این حزب، به افرادی مشهور هستند که مخالف جنگ از هر نوع، اقتصادی یا نظامی آن هستند. این سه تن جمهوری خواه عبارتند از: جاستین آماش، توماس ماسی و والتر جونز.

نتایج رای گیری طرح تحریمی جدید علیه ایران:

سه جمهوری خواهی که به تحریم های ایران نه گفتند
سه جمهوری خواهی که به تحریم ایران

سوابق این سه تن در مجلس نمایندگان نیز حاکی از آن است که در برابر هرگونه طرح و لایحه ای که دخالت نظامی ایالات متحده در سایر کشورها را به دنبال داشته و یا منجر به دخالتهای نا متعارف در سیاست خارجی کشورها میشده است، به شدت مخالفت کرده اند و حتی طرح هایی در جهت جلوگیری از اینگونه اقدامات نیز در مجلس نمایندگان مطرح ساخته اند.

ماسی جمهوری خواه، چندی پیش قانون منع ارسال کمکهای نظامی از سوی آمریکا به سرویه را در مجلس نمایندگان طرح کرد و همچنین ماه گذشته وی طرح ممنوعیت استفاده از نیروهای آمریکایی در عملیات تهاجمی در مصر را که به به اتفاق آرا در مجلس به تصویب رسید را تدوین نمود.

متن طرح پیشنهادی ماسی:

سه جمهوری خواهی که به تحریم های ایران نه گفتند

همچنین آماش – که معروف به لیبرال ترین جمهوری خواه مجلس است – در ماه گذشته طرح توقف برنامه آژانس امنیت ملی آمریکا برای کنترل و ضبط مکالمات تلفنی را در مجلس نمایندگان مطرح کرد که با اختلاف اندکی در آرا، این طرح رد شد و به تصویب نرسید.

وی چندی پیش در یک مصاحبه، در مورد دخالتهای نظامی آمریکا در سوریه به انتقاد از دولت پرداخت و اذعان کرد که این دخالتها منجر به بهبود اوضاع نخواهد شد. وی که مادرش نیز سوری است، در این مصاحبه گفت: دفاع ملی ما باید اینجا و در ایالات متحده به دفاع از خودمان بپردازد و نه در سوریه و دچار شدن به این عادت که ما بگوییم چه کسی بد است و چه کسی خوب، یک امر خطرناک برای ایلات متحده است.

وی هشدار داد که هیچ مشخص نیست که با رفتن اسد، چه کسی جای وی را میگیرد و ممکن است جانشینان برای ایالات متحده بسیار خطرناک تر باشند.

از سوی دیگر جونز، سومین مخالف تصویب تحریم بر علیه ایران، نمانده ای است که بعد از آنکه به جنگ در عراق رای مثبت داد و تبعات آن را دید، به کلی در تفکر سیاست خارجی خود تغییرات ایجاد کرد. وی از اعضای موسسه صلح و رفاه ران پل هست که موسسه ای علمی و پژوهشی در راستای مخالفت با تفکرات مداخله جویانه در سیاست خارجی است. این در حالی است که همکار وی در این موسسه به تصویب تحریم بر علیه ایران رای داده است.

در همین حال مقامات کشورمان در خصوص تصویب طرح تحریمی جدید از سوی مجلس آمریکا واکنش نشان دادند. دیروز عراقچی سخنگوی وزارت خارجه کشور اعلام کرده است که تنها تاثیری که اعمال تحریم‌ ها خواهد داشت، سخت‌ تر و پیچیده‌ تر کردن حل و فصل مسائل موجود است و واضح است که هیچ راهی برای حل مشکلات، نخواهد داشت.این موضوعی است که رسانه های خارجی دیشب و امروز پیرامون آن گزارشات مفصلی منتشر کرده اند.

نیویورک تایمز امروز با بازتاب سخنان عراقچی در خصوص تحریم های جدید نوشته است که: هرچند واکنش ایران به این طرح دور از ذهن نبود، اما سریع بودن این واکنش غیر معمول بوده است.

همچنین معاون وزیر خارجه روسیه گاتیلوف دیروز ضمن انتقاد از تحریم های جدی آمریکا علیه ایران، گفته است که تحریم های شورای امنیت برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته ای کفایت میکند. وی با بیان این امر اشاره کرده است که: هرگونه تحریم اضافی در این رابطه اقتصاد ایران را مورد هدف قرار داده است و منظور از آن کاملا مشخص است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها