پرتاپ دو موشک به سوی فرماندهی ستاد ارتش لبنان در بیروت

کد خبر: 44686
|
16:49 - 1392/05/11
نسخه چاپی
منابع امنیتی لبنان، شامگاه پنجشنبه، از اصابت دو موشک به منطقه «بعبدا» در شرق بیروت خبر دادند.

به گزارش اسلام آباد خبر به نقل از ایسنا ، شب گذشته دو موشک به سوی منطقه بعبدا در جبل لبنان بیروت به مرکز فرماندهی ستاد ارتش لبنان در الریحانیه شلیک شد که خسارت و تلفات جانی در پی نداشت. براساس اعلام منابع نظامی این موشک‌ها که از نوع اسکاد بوده است از منطقه‌ای به نام عرمون دربیروت شلیک شده است.

به گزارش ایسنا از لبنان، برخی از شاهدان عینی اعلام کرده‌اند که این موشک‌ها از منطقه بشامون بیروت به سوی بعبدا شلیک شده است. یک منبع خبری اعلام کرد یکی از موشک‌ها به خانه‌ای مسکونی در همین منطقه اصابت و موشک دوم به دانشکده جنگی ارتش لبنان در فیاضیه در بعبدا بیروت اصابت کرده است.

نیروهای امنیتی و نظامی لبنان در بیروت پس از شلیک موشک مناطق مورد اصابت قرار گرفته را در محاصره خود قرار داده و برخی از گروه‌های گشتی ارتش لبنان در مناطق بشامون و عرمون اقدام به گشت و جستجو نمودند تا مکان پرتاپ این دو موشک را شناسایی کنند.

تاکنون هیچ گروه یا سازمانی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است و این حادثه در حالی رخ داد که لبنان روز ملی ارتش این کشور را جشن گرفته بود.

پس از حوادث و درگیری‌های شهر صیدا و ریشه کنی مجموعه‌های مسلح وابسته به احمد الاسیر تهدیدات علیه ارتش لبنان بالا گرفته است به همین منظور تمامی گروه‌های سیاسی لبنان در دو جریان 8 و 14 مارس در حول محور ارتش لبنان به منظور حفظ امنیت ملی و جلوگیری از هرگونه هرج و مرج امنیتی قرار گرفته‌اند. در همین حال به منظور جلوگیری از خلاء امنیتی و نظامی این کشور دوران ماموریت فرمانده و رئیس ستاد ارتش این کشور به درخواست وزیر دفاع این کشور و موافقت رئیس جمهور لبنان پس از کش و قوس‌های طولانی به مدت دو سال تمدید شده است در حالی که این دو مقام نظامی لبنان باید در این ماه به دلیل رسیدن وقت بازنشستگی از مقام خود کناره گیری می‌کردند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب

    پربازدیدترین ها