یک عضو شورای شهر اسلام آباد غرب:

جلساتی برای تعیین شهردار برگزار شده است / عدم همدلی بزرگترین آفت شورای شهر خواهد بود

کد خبر: 47809
|
15:53 - 1392/05/17
نسخه چاپی
جلساتی برای تعیین شهردار برگزار شده است / عدم همدلی بزرگترین آفت شورای شهر خواهد بود
مجتبی عبدی از منتخبین انتخابات چهارمین دوره شورای شهر عقیده دارد که زیر ساخت های شهری در اسلام آباد فراهم شده و باید در شورای شهر چهارم به سمت اقدامات فرهنگی گام برداشت.

مجتبی عبدی از منتخبین انتخابات چهارمین دوره شورای شهر عقیده دارد که زیر ساخت های شهری در اسلام آباد فراهم شده و باید در شورای شهر چهارم به سمت اقدامات فرهنگی گام برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر ، مجتبی عبدی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه ضمن اشاره به جایگاه ویژه اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه گفت: در دوره های قبلی شورای شهر با تلاش همکاران در شورا و شهرداری اغلب زیر ساخت های شهری برای اسلام آباد فراهم شد که یکی از مهمترین مشکلات در آن زمان موضوع آسفالت بود که در حال حاضر این مشکل برطرف شده و حدود 6000 متر مربع از معابر آسفالت شده است.

این عضو شورای شهر افزود: لازم است شهرداری حرکت خود را بسوی اقدامات فرهنگی پیش ببرد و به مسائلی نظیر تقویت فضای سبز ، مبلمان شهری ، ارائه آموزش در باب حقوق شهروندی و غیره بپردازد و در همین راستا نیز شورای شهر باید برنامه ریزی مدونی داشته باشد.

وی ادامه داد: در دوره قبلی شورای شهر در راستای رسیدگی به مشکلات فرهنگی شهرستان مصوبه به تصویب رسید که شهرداری نسبت به احداث یک باشگاه فرهنگی اقدام کند که به دلیل مشکلات مالی و کمبود منابع این کار انجام نشد که امیدواریم در این دوره بتوانیم به این مصوبه جامه عمل بپوشانیم.

عبدی با اشاره به وظیفه شورای شهر در تعیین شهردار گفت: جهت تعیین شهردار ملاک ها و شاخص هائی از قبیل مدرک تحصیلی ، مدرک مرتبط ،سابقه کار در شهرداری ، سابقه اجرایی و غیره مد نظر است  که هر فردی پارامتر های لازم را داشته باشد بعنوان شهردار انتخاب خواهد شد و امیدواریم که اعضای شورای شهر چهارم نیز با وحدت و همدلی  این وظیفه مهم را بخوبی انجام دهند.

منتخب مردم در شورای شهر چهارم در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون جلسه در بین اعضای منتخب شورای شهر برای تعیین شهردار صورت گرفته یا خیر؟ ، گفت: در این زمینه جلساتی  بین اعضای منتخب شورای شهر چهارم تشکیل شده ولی تا کنونبر روی شخص خاصی به اجماع نرسیده ایم  و این رویه تا کنون مسبوق به سابقه نبوده چرا که در دوره های قبل ما با شروع کار شورا جلسات انتخاب شهردار را برگزار می کردیم که در این دوره پس از مدت کوتاهی از اعلام نتیجه انتخابات جلسات آغاز شده و امیدواریم بهترین خروجی را در نهایت داشته باشد.

مجتبی عبدی با اشاره به جایگاه شورا گفت: جایگاه شورای شهر یک جایگاه سیاسی نیست و شورا باید از مسائل سیاسی بدور باشد سوای اینکه افراد در خارج از مجموعه شورای شهر می توانند هر عقیده ای داشته باشند ولی تصمیم گیری ها شورا بر اساس عقاید سیاسی قطعا به ضرر مردم است و شورا باید زبان گویا و چشم بینای مردم باشد و در این راستا خدمات رسانی کند.

وی افزود:در دوره های گذشته در شورای شهر سیاسی کاری انجام نشده و امیدواریم در این دوره نیز قبیله گرائی و سیاسی کاری در شورا جایی نداشته باشد تا همدلی اعضای شورای شهر حفظ شود که عدم وحدت و همدلی بزرگترین آفت برای شورا شهر خواهد بود.

عبدی ادامه داد:ما باید بر اساس سوگندی که یاد خواهیم  کرد عمل کنیم لذا ممکن است بر همین اساس بنده در یک زمینه ای نظر مخالف همکارانم را داشته باشم و در زمینه ی دیگری با عده ای از آنان موافق باشم  از این رو باید بدون وابستگی به قبیله و حزب سیاسی و جناح سیاسی کار خود را در راه خدا و برای مردم انجام دهیم.

وی در پایان گفت: گروه بندی در شورای شهر یکی دیگر از آفات شورا است و هر کس از اعضای شورای شهر باید بر اساس تشخصی خود رای دهند و در این مسیر رضای خدا و خدمات رسانی به مردم را در نظر بگیرند که امیدواریم با همکاری و کمک فرماندار، نماینده مجلس و دیگر مسئولین شهرستان بتوانیم به مردم خدمات رسانی بهتر داشته باشیم.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها