یک فعال حوزه امنیت رایانه در گفتگو با اسلام آباد خبر مطرح کرد:

استفاده از یک آنتی ویروس بر روی کامپیوتر ها ضروری است/تهدیدات حوزه کامپیوتر بسیار گسترده است

کد خبر: 53551
|
11:14 - 1392/06/01
نسخه چاپی
استفاده از یک آنتی ویروس بر روی کامپیوتر ها ضروری است/تهدیدات حوزه کامپیوتر بسیار گسترده است
امروزه با توجه به افزایش بد افزارها و ویروس ها وتروجان ها ، کاربران سیستم های کامپیوتری باید حداقل از یک آنتی ویروس آپدیت بر روی سیستم خود استفاده کنند.
به گزارش پایگاه های خبری تحلیلی اسلام آباد خبر ، مدتی پیش یادداشتی را با عنواناهمیت” امنیت” در فضای مجازیکه به قلم سید وحید حسینی از جوانان هم استانی فعال در زمینه امنیت رایانه و طراحی وب نگاشته شده بود را منتشر کردیم ، که پس از آن تماس های زیادی با مدیریت اسلام آباد خبر گرفته شد ، که در صورت امکان با این جوان متفکر گفتگویی  در جهت آشنائی بیشتر با وی داشته باشید.
 
اسلام آباد خبر نیز بنا بر رسالت خود و احترام به حقوق مخاطبان این گفتگو را ترتیب داد که شرح آن را در زیر می خوانید:
 
 


 
خود را معرفی کنید؟

 

سیدوحید حسینی هستم ، 19 ساله و اصالتا ً اهل شهرستان سرپل ذهاب (استان کرمانشاه) می باشم.

 

 از چه زمانی به دنیای اینترنت وارد شدید ؟

 

از مقطع دوم راهنمایی به دنیای اینترنت وارد شدم و حدود 3 سال است که بصورت حرفه ای برنامه نویسی را  شروع کردم.

 
 آیا شما در زمینه امنیت و طراحی وب تحصیلات آکادمیک دارید ؟ نقش علاقه به کار چقدر در موفقیت شما سهیم بوده است؟

 

من هیچگونه تحصیلاتی در زمینه  طراحی وب ندارم ، اما از همان اوایل ورودم به دنیای اینترنت علاقه شدیدم به هک و امنیت  باعث شد که من بیشتر به سمت یادگیری زبان های برنامه نویسی وب سوق پیدا کنم  و درکنار مطالعات زیادی که داشتم زبان های برنامه نویسی وب را یاد گرفتم .

 

در طول این مدت با تیم های امنیتی زیادی کار کردم و  اولین تیم امنیتی که با آنها کار خود را آغاز کردم تیم امنیتی ضربت بود که به دلایلی این تیم متلاشی شد . البته بیشترین موفقیت من در زمینه هک وامنیت مربوط به زمانی است  که مدیر تیم امنیتی میهن هک بودم و در کنار مدیر آنجا اطلاعات زیادی را کسب نمودم که از ایشان تشکر می کنم.

 

چند مورد از اقداماتی را که تا کنون در زمینه امنیت و طراحی سایت انجام داده اید  را برای خوانندگان اسلام آباد خبر بیان کنید ؟

 

سایتهای که من هک کردم فقط جهت نشان دادن ضعف امنیتی آنها در دنیای مجازی بوده و  در این زمینه همه من را  با نام (Bl@ckH4ckER )  می شناسند .
 
از سایتهای رسمی که طراحی کردم می توان پایگاه خبری بازی دراز و  پایگاه خبری مطلع الفجر  را نام برد که الان در الکسا وگوگل جایگاه خوبی رو دارند.
 
 
 

 

درآمد شما چگونه است(ورای از نقش عشق و علاقه در کار) ؟


متاسفانه با توجه به اینکه افراد سودجو زیادی در دنیای مجازی خود را  طراح می نامند و با کپی برداری از طرح والگو دیگر طراحان ، سایتهایی با سطح کیفی و امنیت پایین طراحی می کنند و از سوی دیگر این افراد  که به اصطلاح خود را برنامه نویس وب می نامند باعث می شود دیگر طراحان که کارهای با کیفیت وامنیت بالا ارائه  می کنند در آمد های کمی کسب کنند وخیلی ها اصلا از این حرفه دست می کشند ، لذا در آمد کمی حاصل می شود.

 

به افرادی که به مقوله امنیت و هک علاقه دارند چه توصیه ای دارید؟

به نظر من برای این کار نیاز به مطالعه وتجربه است ، افرادی که به مقوله امنیت علاقه دارند می توانند با مطالعه و فعالیت در انجمن های هک و امنیت شروع کنند که با جستجو در گوگل می شود خیلی از این انجمن ها را  پیدا کرد.

 

توصیه شما به علاقه مندان طراحی سایت از نظر استفاده از سیستم مدیریت محتوا(CMS) چیست؟

در مورد سیستم مدیریت محتوا نظر بنده استفاده از  وردپرس به دلیل انعطاف پذیری بالا و پلاگین های خاصی آن ، است هر چند عقیده دارم طراحی سیستم های شخصی به این دلیل که  تمام نیازهای کاربر و مدیریت سایت را پوشش میدهد اولی تر است.

 

با وجود گستردگی تهدیدات رایانه ، امنیت در این حوزه  را چگونه باید تامین کرد؟


امروزه خوشبختانه شاهد آن هستیم که با تلاش پلیس سایبر تا حدودی تهدیدات اینترنتی کاهش یافته  اما با توجه به اینکه اتفاقات زیادی در زمینه نفوذ به سیستم ها  اتفاق می افتد لازم است تا  تمام قشرهایی که از اینترنت استفاده می کنند حتما از مطالب آموزشی پلیس سایبر(فتا) که در سایت cyberpolice.ir موجود است استفاده کنند تا اطلاعات بیشتری برای مقابله با این تهدیدات کسب کنند.

 

 امروزه با وجود آنتی ویروس های متعدد در جامعه بسیاری از مبتدیان سردرگم هستند که باید از چه نوع آنتی ویروسی استفاده کرد ، نظر شما در این باره چیست ؟

امروزه با توجه به افزایش بد افزارها و ویروس ها وتروجان ها ، کاربران سیستم های کامپیوتری باید حداقل از یک آنتی ویروس آپدیت بر روی سیستم خود استفاده کنند در حال حاظر خود من از NOD32 استفاده میکنم.

 

سخن پایانی شما ؟

در پایان از دوستانی که من را  در این راه همراهی وکمک  کردند تشکر میکنم  و مهمترین عامل موفقیت من به نظر خودم تسلط به زبان انگلیسی بود که از آقای محمود ابراهیمی و سیروس غلامی از مدرسان زبان انگلیسی خویش تشکر کنم و از سعید بابویی ، حامد محمدی، رامبد دارابی تشکر ویژه دارم.
 
گفتگو از حامد امینی
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد