مجتبی عبدی در گفتگو با اسلام آبا خبر:

با هیچ کس عقد اخوت و برادری نبسته ایم/با توجه به شرایط ابقای باقری بهترین گزینه بود

کد خبر: 57655
|
15:34 - 1392/06/16
نسخه چاپی
با هیچ کس عقد اخوت و برادری نبسته ایم/با توجه به شرایط ابقای باقری بهترین گزینه بود
عضو شورای شهر اسلام آباد گفت: ما با هیچ کس عقد اخوت و برادری نبسته ایم و هرکسی کار نکرد براساس سوگندی که یاد نمودیم می توانیم استیضاح کنیم و ایشان را عزل نمائیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر ، یک عضو شورای شهر در گفتگو با خبرنگار این پایگاه گفت: با توجه به راگیری صورت گرفته در اولین جلسه شورای شهر و تصمیم بر ابقای صادق باقری لذا باید وی به فرمانداری معرفی شود و سپس حکم انتصاب نامبرده بعنوان شهردار توسط استانداری صادر گردد هرچند که احتمال ممانعت از طرف این نهادها وجود دارد.

مجتبی عبدی در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم حضور برخی ار اعضای شورا آیا ابقای باقری رسمیت دارد گفت: جلسات شورای شهر با حضور دو سوم از اعضا رسمی است لذا از 9 نفری که باید رای می دادند سه نفر به دلایل گوناگون در جلسه رای گیری حضور نداشتند و از آرا شش نفری که در جلسه حاضر بودند صادق باقری پنج رای را کسب کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری با این عنوان که با توجه به اینکه  افکار عمومی شهرستان با ابقای باقری موافق نبود  چرا شورا تصمیم گرفت ایشان مجدد بعنوان شهردار انتخاب شود گفت: افکار عمومی مردم نشات گرفته از جو انتخابات شورا بود که عده زیادی کاندید شده بودند و هر کدام هم برای جلب آرای مردم  پیرامون اوضاع شهر سخنرانی نمودند و این صرفا به خاطر جذب رای مردم بود در حالیکه ما در جلساتی که در محل شورا داشتیم بررسی کردیم که با توجه به امکاناتی که در اختیار شهردار می باشد آیا این شهردار توانمند بوده است یا خیر؟

این عضو شورای شهر افزود: موضوع فوق یکی از پارامترهایی بود که شورا آن را بررسی کرد  و باعث شد که اعضا شورا قانع شوند که آقای باقری در سمت خویش ابقا شود  چرا که اعضای شورا با مقایسه کلی اوضاع شهرداری در طی دوران حضور ایشان و دوران قبل به نتایج واضح و مثبتی رسیده بودند ولیکن در سالهای 91 و 92 به خاطر مشکلاتی مانند عدم تخصیص بودجه کامل   و همچنین کاهش درآمدهای شهرداری ، و همچنین مقایسه شرایط و تحلیل آنها شورا به این نتیجه رسید کار صادق باقری  خوب بوده است.

وی ادامه داد: شورا به این نتیجه رسید که  ایشان کار خود را ادامه دهد و ببینیم آیا جهشی در کارها به وجود می آید یا خیر؟ که اگر بوجود آمد ایشان کار خود را ادامه خواهد داد در عیر اینصور  ما با هیچ کس عقد اخوت و برادری نبسته ایم و هرکسی کار نکرد براساس سوگندی که یاد نمودیم می توانیم استیضاح کنیم و ایشان را عزل نمائیم.

مجتبی عبدی در پاسخ به اینکه اتفاقات پیش آمده باعث لطمه زدن به یکدلی اعضای شورا می شود گفت: من نمی گویم کل اعضای شورا باید یکدست باشند و در هر زمینه ای نظر یکسان و موافق و واحدی داشته باشند بلکه باید در مورد هر بحثی که مطرح می شود دیدگاه ها و نظرات خویش را عنوان نمایند و سرانجام زمانی که اکثریت تصمیمی گرفت باید همه تابع آن باشیم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در باب انتخاب شهردار بیاییم خصوصیات و توانمندی های کسانی را  که نام آنها در لیست شورا وجود داد را مورد بررسی فرار دهیم، ببینیم گزینه های مدنظر برخی اعضای شورا برای شهردار شدن چه اشخاصی می باشند؟ گزینه مدنظر آنها کسی است که نه دیپلم دارد نه سابقه کار اجرایی در شهرداری و امور مرتبط با شهرداری ، باید بپذیریم وقتی  5 نفر نظرشان بر این است فلان شخص باقی بماند حتی اگر باب میل ما نیز نباشد قبول کنیم و روح دموکراسی و تعامل شورایی همین است.
 
عضو شورای شهر اسلام آباد در پایان بیان داشت: نباید اگر نظر من را در رابطه با نتخاب شهردار پرسیدند اقدام  به تخریب کنم ، الان درشهرستان فضای بدی راه افتاده است،  یک فضای مسموم و غیرسالم که انشاالله یک فضای آرام و سالمی جایگزین آن شود  چرا که خواست همه ی ما کار و تلاش برای ارتقا شهر و رفع مشکلات شهر است که در سایه فضای سالم و آرام محقق می شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد