فرصت طلایی برای زوجین نابارور در کرمانشاه فراهم گردید

کد خبر: 11551
|
19:33 - 1392/02/26
نسخه چاپی
فرصت طلایی برای زوجین نابارور در کرمانشاه فراهم گردید
در مرکز ناباروری بیمارستان معتضدی یک تیم قوی تخصصی و فوق تخصصی پیشرفته ترین خدمات باروری را به زوجین نابارور ارائه می دهند.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام اباد، با صرف حدود ده میلیارد ریال هزینه برای تعمیرات و تجهیز به ابزار و وسایلی که از دستگاه هایی هستند که شانس باروری را چندین برابر افزایش می دهد ، مرکز ناباروری بیمارستان معتضدی فعال گردیده و هم اکنون مشغول ارائه خدمت است.

مدیر مرکز آموزشی ، درمانی مرحوم معتضدی با اعلام این مطلب گفت : به دنبال مراجعه زوج نابارور ویزیت و مشاوره اولیه شروع  و در واقع مریض روی سیکل گذاشته می شود و بسته به اینکه علت چه باشد و اینکه علت نازایی مردانه باشد یا زنانه ، یا ناشناخته در مسیر درست به آنان خدمت داده می شود.

دکتر فریبا ویسی در مورد خدمات ناباروری در بیمارستان معتضدی گفت : این خدمات شامل انواع درمان نازایی همچون IUI است، بدین شکل که از قبل  اسپرم مرد گرفته و سانتریفوژ شده سپس اسپرم های فعال به داخل رحم زن در آن فازی که آماده شده و بسترسازی اولیه انجام شده ، تزریق می گردد.

وی در مورد نتیجه باروری پس از این عمل گفت :  بسته به سن  و وضعیت زوجین  و  وضعیت فیزیولوژیکی آنها و نیز پاسخی که  به القاء تخمک گذاری می دهد ،  بین 15 تا 30% در جاهای مختلف مثبت شده است.

دکتر ویسی گفت :  در  مرکز ناباروری بیمارستان معتضدی IVF  یا  لقاح خارج رحمی نیز انجام می شود بدین صورت که نطفه  زن و مرد را گرفته شده و پس از لقاح به داخل رحم مادر تزریق می شود.

وی گفت : بخش دیگر فعالیت ما مرحله میکرواینجکشن است که کاملاً جنین تشکیل می شود و  این مرحله در درمان نازایی ، بسیار پیشرفته ای است و جنین را تلقیح می کنیم و البته حسن این قضیه این است که مادر ممکن است ده تا 20 جنین داشته باشد و می تواند انتخاب جنسیت کند و دوم اینکه جنین های اضافی فریز می شوند، یعنی اگر در این مرحله اقدامی صورت گرفت ، ولی حاملگی انجام نشد آن جنین را به هرعلتی مادر نتوانست نگه دارد و حاملگی اش دفع شد، خود او می تواند از  جنین های فریزشده ، با پرداخت فقط  یک هزینه خارج کردن از فریز استفاده نماید و به مادر تلقیح  شود، این امر ، هم هزینه خیلی کمتری دارد و هم اینکه از نظر روانی مادر مطمئن است که باز جنین دارد و می تواند برای بعداً دوباره استفاده کند.

دکتر ویسی مرحله پیشرفته تر را بحث اهداء جنین و اهداء تخمک عنوان کرد و افزود : هردو این بحث در مراجع قانونی پذیرفته شده است و بعد از طی کردن مراحل قانونی در آینده خیلی نزدیک در کرمانشاه این اتفاق هم می افتد و با توافق خانواده ها ، کسی که جنین فریز شده دارد با خانواده متقاضی به توافق می رسند و جنین اهدایی را می گیرند که  مراحل قانونی را دارد که طی شود و البته این توافقات بدون دخالت بیمارستان است.

وی درمورد موفقیت باروری زوجین در مرکز گفت :  بر اساس آماری که داریم به دنبال سفر مقام معظم رهبری 860 زوج نابارور در این مرکز پوشش داده شدند که اینها در واقع بن بست های نازایی بودند ، یعنی کسانی بود که سن های خیلی بالایی داشتند یا به دلیل هزینه های بالا مراجعه نکرده بود و یا اینکه دیر  مراجعه کرده بودندویا درمان ها را ناقص رها کرده بودند ولی باز اونها هم طبق آمار IUI ما 15% در سال 91 مثبت شدند و آنهایی که IVF شدند 18% مثبت بودند و انتقال های ما ، یعنی همان میکرو اینجکشن ها و همان جنین های تلقیح شده 25% مثبت بودند.

وی با ذکر اینکه این آمارها فوق العاده آمارهای قابل قبول برای مرکزیست که تازه شروع کرده ، گفت :  البته شایان ذکر است که تمامی این  آمارها متغیر است ، و بستگی به زمان مراجعه بیمار و بستگی به علت اولیه نازایی دارد.

دکتر ویسی یکی از محاسن این مرکز  را نداشتن هزینه تردد به شهرهای بزرگ برای درمان نازایی عنوان نمود و گفت : نکته مهم اینکه کسی که روی یک سیکل جهت بارداری قرار می گیرد ، باید در آن شهری که درمان نازایی انجام می دهد ، حداقل دو ماه اقامت داشته باشد، و آن دو ماه استقرار مستلزم پرداخت هزینه ای سنگین است و روشن است که  این هزینه ایاب و ذهاب برای بیماران این شهر وجود ندارد و هرجای این شهر باشند، با توجه به اینکه حتماً باید یک روز در میان به مرکز مراجعه کنند ، سریع و ساده مراجعه می کنند ، سونوگرافی واژینال شوند و بسته به وضعیت تخمک گذاری که دارند باید به طور مستمر تحت نظر باشند .

وی تیم درمان ناباروری مرکز را  تیم قوی تخصصی و فوق تخصصی است که شامل فلوشیپ نازایی و سه پزشک دوره عمل دیده و متخصص جنین شناسی است که جزء نفرات برتر در این رشته هستند.

دکتر فریبا ویسی در مورد آمار ناباروری و علت های آن افزود : نه تنها در استان بلکه در ایران آمار واضح و مشخصی از نازایی وجود ندارد ولی به طور متوسط 20 تا25% در آمارهای مختلف آمار نازایی را گزارش کرده اند که به نظر می رسد روز به روز هم درحال بیشتر شدن است ،  البته چون مرکزی به عنوان درمان نازایی در این استان وجود نداشته ، هم آمار درستی نداریم و هم اینکه مددجویان همه به سمت تهران و شهرهایی که در بحث نازایی قدمت داشتند کشیده می شدند. بنابراین آمار دقیقی در این زمینه نداریم.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد