حجت الاسلام عزیزی در خطبه های نمازجمعه این هفته:

توصیه هر هفته نمازجمعه ،توصیه به تقوای الهی است/ تا جائی که می توانیم خصلت های بد را از خودمان دور کنیم

کد خبر: 115891
|
17:06 - 1392/10/13
نسخه چاپی
توصیه هر هفته نمازجمعه ،توصیه به تقوای الهی است/ تا جائی که می توانیم  خصلت های بد را  از خودمان دور کنیم
اسلام آباد خبر: امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: انسان مومن باید بین خوف و رجا باشد یعنی از یک طرف از خدا بترسد و از طرف دیگر به خدا امید داشته باشد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اسلام آباد خبر، امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: توصیه هر هفته نمازجمعه توصیه به تقوای الهی است ، در کلمات ائمه معصوم خیلی به ما سفارش کردند که تا جائی که می توانیم خصلت های بد را از خودمان دور کنیم ، مولا علی (ع ) در نهج البلاغه می فرماید : شیطان 6 هزار سال خداوند را عبادت کرد و به درجه مقرب بارتعالی رسید ولی یک صفت تکبر را از خودش دور نکرد و همین باعث شد شیطان را ملعون بکند ، بنابراین ما نباید هیچ موقع چنین احساسی در درون مان رخ بدهد که ما دیگر تکمیل شدیم و اگر چنین باشد باید از خودمان بترسیم.

وی افزود: انسان مومن باید بین خوف و رجا باشد یعنی از یک طرف از خدا بترسد و از طرف دیگر به خدا امید داشته باشد .

حجت الاسلام عزیزی در سفارش به راستوگویی تأکید کرد: امام باقر می فرماید خداوند برای هر بدی قفلی قرار داده است ، کلید تمام بدیها شراب است و از شراب بدتر دروغ است و اگر انسان دروغ بگوید درهای تمام بدیها به رویش باز می شود و اگر انسان دروغ بگوید خیر و برکت از مالش و از خانواده اش برداشته می شود.

خطیب جمعه این هفته ادامه داد : در این دنیا یک سری لذتهای معنوی وجود دارد که خداوند فقط آنها را به خوبان می دهد از جمله: پیامبر(ص) به علی (ع) می فرماید: ای علی اگر عادت کنی که از خوف خدا گریه کنی خداوند متعال بخاطر هر قطره اشک ، هزار خانه در بهشت به شما می دهد و امیدوارم که خداوندمتعال به همه ما توفیق در ک خصلت های انسانی را عطا فرماید.

حجت الاسلام عزیزی اظهار داشت: یکی از مهمترین چیز هایی که قرآن به آن دعوت می کند در مورد "پیامبر اکرم (ص)" است و پیامبر بارها فرموده ای مردم من در مقابل رسالتم هیچ اجر و مزدی از شما نمی خواهم جز حب اهل بیتم .

وی افزود: در این دو ماه محرم و صفر هر کسی به نوعی این مودت را به اهل بیت ابراز نمود ، حتی اگز شخصی با آویزان کردن یک تکه پارچه مشکی درب منزلش محبت خود را به ائمه نشان میدهد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: نور امام در دل مومن از خورشید تابناک تر است ولی ما این نور را ندیده ایم چون پرده های زیادی روی این نور کشیده ایم و برای ما قابل دیدن نیست، گاهی اوقات بعضی اعمال ناشایست انسانها مانع از آن می شود که خداوند نور امامت را به دل انسان بتاباند نمونه آن در کربلا بود که امام حسین (ع) هرچه لشکر عمربن سعد را موعظه می کرد فایده ای نداشت و امام حسین (ع) فرمودند حرفهای من در شما اثر ندارد و علتش آنست که شکم های شما از مال حرام پر شده است.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های پیش رو اولین روز ربیع الاول که سالرزوهجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، را گرامی داشت، همچنین 16 دی سالروز شهادت شهدای هویزه ، 17 دی روز کشف حجاب توسط رضاخان و 19 دی سالروز قیام مردم در سال 56 که از عوامل پیزروزی قیام انقلاب اسلامی بود را پیشا پیش گرامی داشت.

 

 حجت الاسلام عزیزی در پایان خطبه ها تصریح کرد : چرا ماباید ائمه را دوست بداریم و آنرا نیز ابراز کنیم ؟ چون اثر محبت اهل بیت باعث می شود از درون پاک شویم و نفس انسان پاک شود و گناهان انسان بخشیده شود و اگر انسان به درجه ای رسید که تسلیم در مقابل ائمه باشد نور ایمان در دلش تابیده می شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد