سخنران قبل از خطبه های نمازجمعه این هفته /

در اسلام آبادغرب وقف خیلی کم است /خیلی از نیازمندان مراجعه می کنند اما بدلیل نداشتن موقوفات مرتبط نمی توان به آنها کمک کرد

کد خبر: 115897
|
19:54 - 1392/10/13
نسخه چاپی
در اسلام آبادغرب وقف خیلی کم است /خیلی از نیازمندان مراجعه می کنند اما بدلیل نداشتن موقوفات مرتبط نمی توان به آنها کمک کرد
اسلام آبادخبر: حجت الاسلام جاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب، ضمن تبریک هفته وقف اظهار داشت : آیه قرآن در مورد وقف این است هر آنچه عمل نیک برای آخرت خود پیش بفرستید پاداش آن نزد خداوند محفوظ است .

به گزارش اسلام آبادخبر، حجت الاسلام جاسمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب، ضمن تبریک هفته وقف اظهار داشت : آیه قرآن در مورد وقف این است هر آنچه عمل نیک برای آخرت خود پیش بفرستید پاداش آن نزد خداوند محفوظ است .

حجت الاسلام جاسمی افزود : وقتی اسم وقف می آید شاید بعضی بگویندمخصوص ثروتمندان است و این برمی گردد به این مشکل که ما وقف را نشناخته ایم .

وی در ادامه گفت: وقف یک مسئله الهی است و سنت پیامبر است ، خداوند متعال تمام هستی را وقف انسانهای روی زمین نمود، پس آیا ما حاضر نباشیم گوشه ای از زندگی مان را برای خدا وقف کنیم.

کسی که از دنیا می رود پرونده اش بسته می شود مگر پرونده سه کس : 1- کسی که صدقه جاریه بدهد که همان "وقف " است 2- کسی که فرزند صالح بگذارد تا برای او دعا کند 3- کسی که علمی دارد و آنرا برای آبادانی و کمک به مردم در اختیار بگذارد.

وی تصریح کرد: وقف مخصوص کشورهای اسلام نیست ، بلکه تمام ادیان برای عقاید خود وقف می نمایند.

وقف یعنی سخاوت، وقف فقط پول دادن نیست بلکه اگر کسی وقت خود راهم برای خدا وقف کند واقف است و یا حتی اگر شخصی چند جلد قرآن بخرد و برای یک مسجد وقف کند واقف است

حجت الاسلام جاسمی اظهار داشت: اگر ما وقف را بشناسیم و نیاز جامعه را تشخیص دهیم وقف پربرکتی را انجام داده ایم ، در شهرستان اسلام آبادغرب وقف خیلی کم است ، خیلی از نیازمندان به ما مراجعه می کنند اما بدلیل نداشتن موقوفات مرتبط نمی توانیم به آنها کمک کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: اسلام آباد سه موقوفه شاخص دارد:

1-     موقوفه سرای شاه عباسی

2-     موقوفه اکبرخان داروند

3-     موقوفه حاج حیدرخان شهیدیان

که این موقوفات با این تعداد در خور و شأن شهرستان اسلام آباد نیست.

 حجت الاسلام جاسمی همچنین در خصوص وقف دسته جمعی ، وقف خاص و عام با اشاره به موقوفات زنگنه در اسلام آباد تو ضیحاتی ارائه نمودند.

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد