حجت الاسلام جاسمی در گفتگو با اسلام آبادخبر/

وقف امروز با گذشته فرق می کند/ واقف امروز باید نیاز جامعه را به خوبی درک کند

کد خبر: 115951
|
22:31 - 1392/10/13
نسخه چاپی
وقف امروز با گذشته فرق می کند/ واقف امروز باید نیاز جامعه را به خوبی درک کند
اسلام آبادخبر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: وقتی اسم وقف می آید شاید بعضی بگویندمخصوص ثروتمندان است و این برمی گردد به این مشکل که ما وقف را نشناخته ایم .

حجت الاسلام جاسمی در گفتگو با خبرنگار اسلام آبادخبر اظهار داشت: وقف امروز با گذشته فرق می کند واقف امروز باید نیاز جامعه را به خوبی درک کند بعنوان مثال شخصی در اراک اموالش را وقف هزینه نیروگاه هسته ای اراک نموده است.

حجت الاسلام جاسمی در ادامه گفت: اگر ما وقف را بشناسیم و نیاز جامعه را تشخیص دهیم وقف پربرکتی را انجام داده ایم ، در شهرستان اسلام آبادغرب وقف خیلی کم است ، خیلی از نیازمندان به ما مراجعه می کنند اما بدلیل نداشتن موقوفات مرتبط نمی توانیم به آنها کمک کنیم.

 خیلی از اشخاص به ایتام کمک می کنند اما اگر خودشان نباشند دیگر کمکی نیست، اگر این شخص اموالش را وقف کمک به ایتام بکند مادام العمر این کمک هست ، اگر شما هم قصد کمک به قشر ضعیف جامعه را دارید به وقف رو بیاورید.

رئیس اداره اوقاف اسلام آبادغرب در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر گفت:

اسلام آباد سه موقوفه شاخص دارد:

1-     موقوفه سرای شاه عباسی شامل 224 رغبه که وقف زائران حضرت ابا عبدالله(ع) و عتبات عالیات است.

2-     موقوفه اکبرخان داروند شامل 118 قطعه زمین دیم در روستای دارخور حسن آباد به نیت روضه خانی سیدالشهداء (ع) است

3-     موقوفه حاج حیدرخان شهیدیان شامل 6 رغبه در بلوار آیت الله طالقانی که وقف حوزه علمیه است .

 

که این موقوفات با این تعداد در خور و شأن شهرستان اسلام آباد نیست.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلام آبادغرب همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در هفته وقف توضیحاتی ارائه نمودند.

ازجمله این اقدامات : ایجاد خیمه های معرفت و ایستگاه همه واقف باشیم در پشت مسجدجامع اسلا آبادغرب (مرکز شهر) بود که توسط یازده نفر روحانی اعزامی از قم به مسائل شرعی و مشاوره حقوقی وقف مردم پاسخ داده می شد، در بین روحاننیون ، یک روحانی پزشک روانشناس داشتیم که هم در محل خیمه های معرفت و هم بصورت خانه به خانه ویزیت گسترده ای داشتند، و علاوه بر آن در هفته وقف با همکاری سه پزشک داوطلب، برای 380 نفر از مردم ویزیت رایگان انجام شده است .

از دیگر اقدامات فرهنگی و تبلیغی که در هفته وقف انجام گردید می توان به پذیرائی نمازگران نمازجمعه امروز و چاپ و توزیع بروشورهایی در خصوص ترویج فرهنگ وقف و معرفی بقاع متبرکه شهرستان اسلام آبادغرب اشاره کرد.

 

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد