جمعی از متقاضیان و ساکنان واحدهای مسکن مهر کرمانشاه:

توان پرداخت 360 هزار تومان قسط در ماه را نداریم

کد خبر: 117246
|
22:31 - 1392/10/16
نسخه چاپی
توان پرداخت 360 هزار تومان قسط در ماه را نداریم
جمعی از متقاضیان مسکن مهر در کرمانشاه نسبت به افزایش مبلغ 360 هزار تومانی اقساط مسکن مهر در این استان اعتراض کردند.
 
جمعی از متقاضیان و ساکنان واحدهای مسکن مهر استان، در کرمانشاه اعتراض خود را نسبت به بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره کاهش مدت بازپرداخت اقساط و افزایش مبالغ ماهانه قسط از ۲۸۸ هزار تومان به ۳۶۰ هزار اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، این متقاضیان با اعلام اینکه به هیچ وجه توانایی پرداخت ۳۶۰ هزار تومان قسط در ماه را ندارند، اعلام کردند: آیا مسئولان بانک مرکزی و بانک مسکن از تورم موجود در کشور اطلاع ندارند که اینگونه تصمیمات را می‌گیرند.

این متقاضیان با اشاره به اینکه حتی در زمان تحویل واحدهای خود، مبلغ قابل توجهی را برای تجهیز امکانات داخلی آن هزینه کرده‌اند، افزودند: همه کسانی که متقاضی مسکن مهر بوده‌اند، از روی اجبار در این طرح ثبت نام کرده‌اند و اگر توانایی پرداخت این مبلغ (۳۶۰ هزارتومان در ماه) را داشتند، بی‌شک هرگز در این طرح ثبت نام نمی‌کردند و خود را درگیر این مشکلات عدیده نمی‌کردند.

یکی از این متقاضیان مسکن در این باره به خبرنگار ایلنا می‌گوید: به هیچ وقت نمی‌توان به حرف و وعده‌های مسئولان دولتی و بانکی کشور اعتماد کنیم، چند سال پیش می‌گفتند که مبلغ اقساط ماهانه مسکن مهر کمتر، از ۲۰۰ هزار تومان است ولی اکنون حرف دیگری می‌زنند.

وی تاکید می‌کند: آیا مسئولان اقتصادی دولت می‌خواهند با افزایش مبالغ اقساط ماهانه مسکن مهر کسری بودجه کشور را جبران کنند که این طرح را به اجرا می‌گذارند؟

یکی از مسئولان بانک مسکن در استان کرمانشاه که نخواست نامش فاش شود، با تایید این خبر به خبرنگار" ایلنا" گفت: هفته پیش بخشنامه‌ای از سوی بانک مرکزی به سرپرستی بانک مسکن استان کرمانشاه برای افزایش مبالغ اقساط وام مسکن مهر اعلام شده است که به نظر بنده که آشنایی با توانایی مالی مردم این استان دارم، باید گفت که در آینده باید منتظر مشکلات پیش بینی نشده فراوانی باشیم.

این مسئول تاکید کرد: حتی بیشتر صاحبان واحدهای مسکن مهر در کرمانشاه که مبلغ قسط آن‌ها کمتر از ۳۰۰ هزار تومان است در پرداخت قسط خود مانده‌اند، حال حساب کنید که با این بخش نامه جدید، این قشر از جامعه چگونه می‌توانند مبلغ ۳۶۰ هزار تومان در ماه قسط پرداخت کنند.

به هر حال تماس خبرنگار ایلنا تا این لحظه با مسئولان ذیربط بی‌نتیجه مانده است.

گفتنی است که چندی پیش تعداد زیادی از متقاضیان مسکن مهر در اعتراض به بخشنامه جدید دولت مبنی بر افزایش مبلغ اقساط، در مقابل ساختمان مسکن و شهرسازی تجمع کرده بودند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد