دل انگیزان :

سبد کالای رایگان درد تورم را درمان نمی کند/ یارانه کالایی برای دوران جنگ و زلزله است

کد خبر: 117720
|
00:46 - 1392/10/18
نسخه چاپی
سبد کالای رایگان درد تورم را درمان نمی کند/ یارانه کالایی برای دوران جنگ و زلزله است
اقتصاد دان برجسته دانشگاه های استان کرمانشاه گفت: توزیع سبد کالای رایگان دردی از تورم درمان نمی کند و فقط یک سیاست برای مواقع بحران مثل جنگ و زلزله است.

به گزارش اسلام آبادخبر، دکتر سهراب دل انگیزان در گفتگو با خبرنگارمرصاد، اظهار داشت: دولت باید در جهت کاهش نرخ تورم و بهبود اوضاع اقتصاد به فکر راهکارهای دیگری به غیر از پرداخت سبد کالای رایگان به مردم باشد، چرا که از نظر من این راهکارمناسب با زمان حاضر نیست.

وی افزود: اجرای این طرح نمی تواند باعث خارج شدن افراد ضعیف از زیر خط فقر شود و آنها را از وضعیتی که دارند خارج کند.

دل انگیزان خاطر نشان کرد: راه حل مناسب تر این است که سبد کالایی که به صورت رایگان توزیع خواهد شد تنها در اختیار طبقه محروم جامعه و کسانی که به اصطلاح زیر خط فقر قرار دارند قرار بگیرد آن هم به صورت مقطعی و موقت.

وی با بیان اینکه طرح مذکور تنها در مواقع بحرانی از جمله زمان وقوع مخاطرات طبیعی می تواند مفید باشد افزود: اجرای سیاست توزیع سبد کالای رایگان در میان مردم تنها باعث تحمیل یک بار اضافی روی دوش دولت خواهد شد.

دکتر دل انگیزان در پایان گفت: در حال حاضر پرداخت یارانه ها به مردم فشار زیادی را متوجه دولت کرده و امکان حذف آن نیز تا مدت ها نخواهد بود، لذا اجرای این طرح جدید به هیچ وجه برای دولت توجیه اقتصادی در پی ندارد.

گفتنی است دولت قصد دارد از اول بهمن ماه به سرپرستان خانوار هر فصل یک سبد کالایی به صورت رایگان بدهد.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد