جلیلیان در گفتگو با اسلام آبادخبر:

غربی ها به این نتیجه رسیده اند که بدون حضور ایران نمی توانند در خاورمیانه امنیت را برقرار کنند

کد خبر: 118013
|
17:39 - 1392/10/18
نسخه چاپی
غربی ها به این نتیجه رسیده اند که بدون حضور ایران نمی توانند در خاورمیانه امنیت را برقرار کنند
اسلام آبادخبر:نماینده مردم اسلام آباد و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها به این نتیجه رسیده اند که بدون حضور ایران نمی توانند در خاورمیانه امنیت و صلح و آرامش برقرار کنند و چاره ای ندارند جز اینکه با کمک ایران و درخواست از ایران امنیت منطقه را برقرار نمایند.
علی جلیلیان نماینده مردم اسلام آباد و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اسلام آبادخبر اظهار داشت:عدم وجود نام ایران در لیست اولیه دعوت شدگان به کنفرانس ژنو2 ناشی از شیطنت ها و فشارهای آمریکایی ها است.

وی افزود: آمریکایی ها چون می دانند که ایران از نفوذ بسیار بالائی در منطقه برخوردار است تصور می کند با عدم حضور ایران در این کنفرانس از حضور ایران در جامعه بین المللی و اقتدار ایران کاسته می شود .

جلیلیان بیان داشت:غربی ها نباید از این موضوع غافل باشند هر کاریکه در منطقه خاورمیانه در راستای برقراری امنیت و سازش صورت می گیرد باید با حضور ایران باشد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس بیان داشت: غربی ها به این نتیجه رسیده اند که بدون حضور ایران نمی توانند در خاورمیانه امنیت و صلح و آرامش برقرار کنند و چاره ای ندارند جز اینکه با کمک ایران و درخواست از ایران امنیت منطقه را برقرار نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که کنفرانس ژنو 2 در صورت عدم حضور ایران به چه سمتی پیش خواهد رفت گفت: کنفرانس ژنو دو به خیال ابر قدرت ها به سمتی خواهد رفت که به نفع آنها باشند اما این کنفرانس بدون حضور ایران کار بجائی نخواهند برد.

وی در خصوص تاثیر فشار غربی ها برای عدم حضور ایران در مذاکرات ژنو دو بر روند مذاکرات هسته ای نیز بیان داشت:این دو موضوع متفاوت از یکدیگرند و اگر عدم صداقت غربی ها در مذاکرات هسته ای محرز شود در نهایت آنها هستند که متضرر خواهند شد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد