گزارش مشروح جلسه شورای مسکن اسلام آباد غرب با حضور مرادی قائم مقام اداره راه و شهرسازی استان/

عمده ترین مشکل پروژه مسکن مهر مشکل راه دسترسی است/ تنها کسانی که از مشکلات رنج می برند مردم هستند

کد خبر: 118014
|
18:08 - 1392/10/18
نسخه چاپی
عمده ترین مشکل پروژه مسکن مهر مشکل راه دسترسی است/ تنها کسانی که از مشکلات رنج می برند مردم هستند
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آباد غرب گفت:موضوع تعیین تکلیف راه دسترسی به مسکن مهر شرف آباد یکی از عمده مشکلات مسکن مهر شرف آباد می باشد که توسط مهندس نیکزاد وزیر اسبق راه و شهرسازی در بازدیدی که از پروژه داشتند 2 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

فرماندار اسلام اباد در جلسه شورای مسکن که با حضور مرادی قائم مقام اداره راه و شهرسازی استان برگزارشد، گفت: 118 واحد از مسکن مهر شرف آباد به مددجویان بهزیستی تعلق دارد که از این تعداد 48 واحد آن واگذار شده است.

وی در خصوص عمده مشکلات مسکن مهر شرف آباد گفت:موضوع تعیین تکلیف راه دسترسی به مسکن مهر شرف آباد که توسط مهندس نیکزاد وزیر اسبق راه و شهرسازی در بازدیدی که از پروژه داشتند 2 میلیارد تومان تخصیص داده شده است،تعیین و تفکیک صدور سند واحد های افتتاح شده و صدور دفترچه اقساط،مشکل عدم تکمیل گاز رسانی سایت شرف آباد،مشکل عدم نصب کنتور گاز در واحد های افتتاح شده از جمله مشکلات موجود در مسکن مهر شرف آباد است.

احد جلیلیان بیان داشت:در جهت رفع مشکل سرما برای 120 خانواری که در مسکن مهر شرف آباد ساکن شدند در جلسه شورای تامین مقرر شد که هزار لیتر نفت سفید برای هر کدام از واحد ها در نظر گرفته شده تا بتوانیم از طریق کالا برگ در اختیار آنها قرار می گیرد.

جلیلیان با انتقاد از جانمائی سایت مسکن مهر شرف آباد و عدم تسریع در رفع مشکلات خواستار تسریع در روند عملیات اجرائی راه دسترسی شد و گفت :تنها کسانی که از مشکلات رنج می برند مردم هستند.

فرهاد شهبازی معاون عمرانی فرمانداری نیز در این جلسه بیان داشت: پروژه فاز یک شرف آباد با 1380 واحد 54/84 ،پروژه فاز دو شرف آباد 54/46،پروژه فاز یک شهرک نور با 312 واحد 82 درصد،پروژه فاز دو شهرک نور با 210 واحد 50/88 درصد و پروژه 84 واحدی فرهنگیان 77 درصد پیشرفت داشته اند.

وی همچنین در خصوص پیشرفت پروژه مسکن مهر جهاد کشاورزی و هنرمندان گفت: پروژه جهاد کشاورزی هنوز شروع نشده است و کار پروژه هنرمندان نیز تازه کلید خورده است.

شهبازی همچنین عمده ترین مشکل پروژه مسکن مهر را عدم راه دسترسی عنوان کرد و گفت: از مصوبه اختصاص 20 میلیارد ریالی دولت قبل برای تعیین راه دسترسی مسکن مهر سراب شرف آباد هنوز هیچ اعتباری اختصاص پیدا نکرده است.

چشمه خاور رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیز در خصوص مشکل عدم راه دسترسی بیان داشت: تا بحال سه مرتبه در روزنامه آگهی تملک درج شده و حتی برای تحریک کشاورزان تیغه زنی نیز انجام گرفته و بنر نیز مبنی بر اینکه مالکین به اداره راه و شهرسازی مراجعه کرده تا نسبت به تملک زمین ها اقدام شوددر محل نصب شدهاما متاسفانه تا کنون هیچ فردی به ما مراجعه نکرده است.

وی گفت:با توجه به درج آگهی در روزنامه و عدم مراجعه افراد قانون این اجازه را داده که تا ارزیاب ما قیمت املاک را تعیین نموده و قیمت تعیین شده به حساب اداره ثبت اسناد واریز گردد و سپس عملیات اجرائی آغاز شود.

چشمه خاور ادامه داد: بدلیل اینکه در محدوده طرح تفضیلی مشکلاتی وجود داشته و قیمت املاک محدوده طرح تفضیلیچندینبرابراملاکمسیر فعلی در نظر گرفته شده برای راه دسترسی به سایت شرف آباد می باشد لذا مسیر جدید را بعنوان یک راه جدید خارج از محدوده طرح تفضیلی طراحی کردیم.

نعمت مرادی قائم مقام اداره راه و شهرسازی استان ضمن بیان مواد قانونی تملک اراضی کشاورزی بیان داشت:پس از طی چرخه قانونی تملک اراضی و تعیین تکلیف ساختمان هائی که در مسیر راه قرار می گیرند باید مجوز وزیر اخد شده تا نسبت به تملک با حضور نماینده دادستانی اقدام شود و سپس عملیات اجرائی شروع شود.

وی گفت:با توجه به نقشه طرح تفضیلی اسلام اباد بهترین جایی که می شد پروژه های مسکن مهر را در آنجا احداث کرد منطقه شرف آباد بود چرا که در طرح تفضیلی پیش بینی شده بود که خیابانی در آن مسیر وجود داشته باشد و علاوه بر این محله شهرستانی نیز که حالت حاشیه نشینی داشت از بن بست خارج می شد.

در موضوع گاز رسانی به پروژه مسکن مهر شرف آباد اسدی رئیس اداره گاز شهرستان گفت:70 درصد از شبکه گاز رسانی انجام شده ولیکن به دلیل مشکلات مسیر گاز رسانی 30 درصد از گاز رسانی به پروژه مسکن مهر شرف آباد باقی مانده که در این زمینه نیز طراحی جدیدی انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد:مدفون شدن شیر های گاز که دسترسی به آنهاتنهارا مقابلهبا مشکلات احتمالی ناشی از نشت گاز می باشد عمده ترین مشکل در زمینه ادامه روند گاز رسانی است.

اسدی گفت:در حال حاضر در واحد هایی که مردم ساکن هستند گاز رسانی انجام شده و علمک نیز نصب شده اما نصب کنتور باید با مجوز سازمان نظام مهندسی صورت بگیرد که متاسفانه هنوز مجوز این سازمان را دریافت نکرده ایم.

شهرام مرادی رئیس اتحادیه مسکن اسلام آباد در این جلسه بیان داشت:در مسکن مهر شرف آباد در خصوص آب و فاضلاب ، برق و مخابرات مشکلی وجود ندارد ولی علی رغم مکاتبات متعدد با اداره گاز در خصوص شروع اجرای عملیات آسفالت در پروژه مسکن مهر شرف آباد و درخواست برای اتمام عملیات گاز رسانی متاسفانه اداره گاز پس از اتمام آسفالت شروع به حفاری آن نمود.

وی به سهم آورده مددجویان بهزیستی نیز اشاره داشت و گفت: مددجویان بهزیستی با معافعیت از حق انشعاب ها باید نسبت به پرداخت 12 میلیون و 750 هزار تومان برای برخورداری از مسکن مهر اقدام نمایند و این در حالی است که در توافق اولیه مددجویان برای برخورداری از مسکن مهر باید 11 میلیون تومان پرداخت می کردند.

در ادامه جلسه در خصوص مشکلات آب و سند مالکیت نیز تصمیم گیری شد و مقرر گردید ظرف دو هفته برق رسانی به 400 واحدی که قرار است در آینده نزدیک تحویل داده شود انجام گیرد و نسبت به صدورسند مالکیت برای 100 واحد مسکن مهری که مالکان آنها به اتحادیه مسکن مهر وکالت داده اند اقدام شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها