مرادی در گفتگو با اسلام آبادخبر/

رای گیری انتخاب هیئت رئیسه شورای عالی استان تایید شده است

کد خبر: 118061
|
18:36 - 1392/10/18
نسخه چاپی
رای گیری انتخاب هیئت رئیسه شورای عالی استان تایید شده است
اسلام آبادخبر:رئیس شورای عالی استان کرمانشاه گفت: تعرفه‌های رای‌گیری انتخاب رئیس شورای عالی استان رای‌گیری موجود بوده و معاون استاندار کرمانشاه نیز ملاک عمل را تعرفه‌های رای عنوان کرده است.
رئیس شورای عالی استان در گفتگو با خبرنگار اسلام آبادخبربه تشریح نحوه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان کرمانشاه پرداخت و بیان داشت:جلسه شورای عالی استان بنا به در خواست آقای مطاعی معاون استاندار در سه مرتبه برگزار شد که در هر سه جلسه نتیجه آراء بین بنده و آقای فرزاد پور نماینده شورای شهر صحنه برای تصدی پست ریاست مساوی شد.

شهرام مرادی افزود: ابتداً نمایندگان گیلانغرب و سرپل ذهاب در غرب استان به بنده رای ندادند ونمایندگان مناطق اورامانات ،قصر شیرین ، دالاهو و اسلام آباد به اینجانب رای دادند که بر همین اساس در سه جلسه اول نتیجه رای گیری 7-7 شد و عملاً استان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود لذا در پایان جلسه سوم آقای مطاعی فرصتی به اعضا دادند تا در مورد انتخاب هئیت رئیسه تصمیم بگیرند.

وی بیان داشت: از طرف اینجانب پیشنهاد شد تا استان به سه منطقه اورامات،شرق و غرب تقسیم شده و منطقه اورامات و منطقه شرق هر کدام یک نماینده در شورای کشور داشته باشند و پست های مربوط به رئیس،نائب رئیس و ... نیز به منطقه غرب تعلق بگیرد که این موضوع از طرف اعضاء پذیرفته شد.

رئیس شورای عالی استان بیان داشت: با توجه به قبول پیشنهاد بنده و قبل از اینکه جلسه چهارم تشکیل شود و جلسه رسمیت پیدا کند توافقی بین اعضای منطقه غرب استان حاصل شد که بنده بعنوان رئیس شورای عالی استان باشم و آقای کشکولی نائب رئیس باشند و بقیه پست های مهم شورای عالی استان نیز به سایر نمایندگان منطقه غرب واگذار شود اما منیت آقای الیاس پور نماینده قصر شیرین مانع از اجرای این توافق شد.

وی افزود:در جلسه چهارم که آقای بیگلری و عباس پور به نمایندگی از استانداری حضور داشتند و تعرفه رای نیز در نزد ایشان بود رای گیری صورت گرفت اما مجدداً آرا به نسبت مساوی تقسیم شد و باتوجه به خطر انحلال شورا پیشنهاد داده شد تا کاندیداهای هر پست شورای عالی مدت 5 دقیقه صحبت کنند و سپس بدون زد و بند رای گیری انجام شود.

مرادی ادامه داد:برخی از اعضاء با این پیشنهاد موافقت نکردند و موضوع رای گیری بر اساس قرعه کشی پیش آمد که نهایتاً در قرعه کشی عدد 9 به بنده افتاد به این معنی که من میتوانستم نهمین انتخاب را انجام دهم و بر همین اساس بنده بعنوان رئیس شورای عالی استان انتخاب شدم.

رئیس شورای عالی استان بیان داشت:با توجه به اینکه در جلسه چهارم رای گیری صورت گرفته و تعرفه های نیز موجود است لذا انتخابات کاملاً قانونی بوده و طی تماس تلفنی که با آقای مطاعی داشتم ایشان نیز بیان کردند برای ما تعرفه های موجود مهم است و موضوع قرعه کشی به هیچ وجه در میان نبوده است.

وی گفت:برخی از اعضای شورای عالی استان چون به خواسته خود نرسیده اند اظهار داشته که در جلسات جبهه گیری کرده و جلساتی را که به ریاست بنده برگزار شود به رسمیت نمیشناسند.

مرادی ادامه داد:خوشبختانه قانون این اجازه را داده که اگر فردی در سه جلسه متوالی حضور پیدا نکند،با استاندار مکاتبه شده و استاندار نیز اجازه دهد که فرماندار یا نماینده وی در جلسه شورای عالی استان دعوت شده و فرد جایگزین نفر غایب را معرفی نماید.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد